Będę, chciałbym porobić lądowania.
O której zaczynamy?
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
| ||||
Re: EPPR - sobota 23.04Będę, chciałbym porobić lądowania.
O której zaczynamy? --
pińcet dwa sztery pińć dziewięć czy dwa czy - w razie co
Re: EPPR - sobota 23.04Będę - lądowania
Re: EPPR - sobota 23.04Zwyczajowo o 9 (??). Pozdrawiam Piotr
Re: EPPR - sobota 23.04Uprzejmie donoszę, że zgodnie z zarządzeniem niepodzielnie nam panującego Zarządu są jedynie 4 osoby, które FORMALNIE mogą obsługiwać wyciągarkę szybowcową (6 razem z 2 instruktorami).
Akurat te 4 osoby nie mogą nas wesprzeć w najbliższy weekend. Mógłby Adam Jakubowski (bo przecież wykonywał ciągi w minionych sezonach i zastrzeżeń nie było). Noooooo... - ale Zarządzeniem Zarządu najbezpieczniejsze latanie jest wtedy kiedy nie latamy (to moja swobodna interpretacja)... i skoro Adam nie przeszedł 7 godzinnego teoretycznego instruktarzu, który nam wysmażyli + nie wiem ile tam godzin praktyki czy ilości ciągów => to nie ma kompetencji do wykonywania ciągów - no bo jak... ![]() JPRDL - tym samym informuję, że na jutro nie ma latania. Niech nam żyje Zarząd AG!!!
Re: EPPR - sobota 23.04Ale 1.04 był już 3 tygodnie temu! Pozdrawiam Piotr
Re: EPPR - sobota 23.04A co z PAXami? Żal.
Niedziela tez odpada? Napisalem wczoraj, ze papiery sa najwazniejsze. Godziny w powietrzu to jedynie mily dodatek... Ostatnio edytowano Pt kwi 22, 2022 5:13 pm przez jaclen, łącznie edytowano 1 raz
Z poważaniem,
Jaclen
Re: EPPR - sobota 23.04A holówka? Z ciekawości.
Pozdrawiam Piotr
Re: EPPR - sobota 23.04Będę , w planach wznowienie na puchaczu.
Re: EPPR - sobota 23.04Również będę
Re: EPPR - sobota 23.04Jakby ktoś był pomimo wszystko jutro w AG ok. 11 to potrzebuje 1-2 osób przy złożeniu Szybowca.
Z poważaniem,
Jaclen
Re: EPPR - sobota 23.04Rozmawialem z Grzegorzem Piecuchem. Jutro będą hole za samolotem.
Pozdrawiam Piotr
Re: EPPR - sobota 23.04Jednak muszę odpuścić jutrzejszy dzień
Re: EPPR - sobota 23.04
Mapę rejonu masz mieć w głowie przed startem, żebyś wiedział gdzie możesz latać i na jakich warunkach. To dotyczy wszelkich lotów z Pruszcza, również po kręgu, bowiem wszędzie obok i nad EPPR są strefy, które musisz znać i wiedzieć jak się w nich poruszać. W lotach dalszych i dłuższych niż po kręgu mapa pod ręką jest przydatna, żeby wznawiać cyklicznie orientację przestrzenną - czyli gdzie jesteś i gdzie lecisz. W stożku dolotowym nad Pruszczem i w okolicach nie wszędzie możesz latać, a poza tym raczej warto wiedzieć gdzie jesteś i jak daleko masz do lotniska. Rozmiar mapy nie ma w praktyce znaczenia. Może to być aktualna mapa lotnicza zakupiona w sklepie (szybko się dezaktualizuje - np. kilka dni temu zgłosiłem tutaj poprawki) lub np. własny rysunek - byle dla Ciebie jasny i czytelny. W dzisiejszych czasach latamy z mapą w telefonie, czy innym tablecie, ale zacznij od wersji papierowej. Pozdrawiam
M
Re: EPPR - sobota 23.04Na prośbę Prezesa Aeroklubu Gdańskiego kol.Janusza Nałęcza zamieszczam pismo skierowane do szybowników w sprawie obsługi wyciągarki.
Koleżanki i Koledzy: W związku z brakiem możliwości wykonywania lotów szybowcowych przy pomocy wyciągarki w ostatni weekend, spowodowanym brakiem przeszkolonych wg obecnych wymagań osób do obsługi wyciągarki i docierających do zarządu Aeroklubu Gdańskiego negatywnych opinii na temat procedur związanych z tym szkoleniem, w tym wpis na forum szybowcowym wykonany przez Kolegę Krzysztofa Lemczaka, pragniemy wyjaśnić i poinformować: Intensywny rozwój AG skutkuje dużym wzrostem ilości wykonywanych operacji lotniczych. Dodatkowo, utrata od zeszłego sezonu możliwości korzystania z pasa betonowego i skupienie wszystkich startów i lądowań naszych statków powietrznych na pasie trawistym lotniska utrudniła logistykę naszego lotniczego działania. „Skutkiem ubocznym” tego stanu rzeczy był szereg niebezpiecznych zdarzeń w zeszłym roku. Zapewne pamiętacie zawieszenie w lipcu 2021 wszystkich pilotów samolotowych i szybowcowych i przeprowadzone spotkania BL. W przypadku działalności szybowcowej najpoważniejszymi zdarzeniami były upadek liny wyciągarki na giełdę funkcjonującą obok naszego lotniska oraz zahaczenie liną wyciągarki samolotu, w wyniku czego doszło do jego poważnego uszkodzenia. Mieliliśmy wielkie szczęście, że w/w zdarzenia i te, które wystąpiły w sekcji samolotowej (opisane w informacji do członków AG w dniu 13.07.2021) nie doprowadziły do obrażeń wśród ludzi. W związku z opisaną sytuacją podjęliśmy działania mające na celu podniesienie poziomu bezpieczeństwa. Oprócz wspominanych spotkań BL zleciliśmy audyt, który został wykonany przez byłego przewodniczącego PKBWL, Andrzeja Lewandowskiego. Został opracowany raport, który wskazał, co należy zmienić lub poprawić w naszej działalności. W przypadku sekcji szybowcowej niebezpieczne zdarzenia były związane z osobami obsługującymi wyciągarkę, dlatego podjęliśmy decyzję o konieczności ich przeszkolenia wg odpowiedniego programu. Mamy świadomość, że wielu kolegów wykonujących ciągi ma duże doświadczenie i setki lub tysiące wykonanych holi, zwracamy jednak uwagę na to, że nie uchroniło nas to od opisanych zdarzeń. Procedury związane z bezpieczeństwem są nadrzędne nad innymi działaniami, dlatego w przypadku braku chętnych, przeszkolonych osób do obsługi wyciągarki nie może być mowy o czasowym zawieszeniu przyjętych zasad. Władze AG są zobowiązane do zapewnienia w miarę możliwości technicznych i finansowych sprawnych szybowców, wyciągarki, ściągarki. W przypadku szkoleń oprócz uprawnień lotniczych będziemy w miarę potrzeb organizowali szkolenia z obsługi wyciągarki. Najbliższe odbędzie się w sobotę, 30.04.2022 o godzinie 9.00. Apelujemy do członków sekcji szybowcowej o jak najszerszy udział w tym szkoleniu. W imieniu zarządu Aeroklubu Gdańskiego Prezes AG Janusz Nałęcz
Re: EPPR - sobota 23.04W 2019 r, gdy na windzie siedział niemal tylko jeden operator, ja oraz kilka innych osób po podstawówce zgłaszaliśmy chęć szkolenia - zainteresowanie przeprowadzeniem szkolenia zerowe.
Szkoda, wiele osób od tamtego czasu z AG odfrunęło.
| ||
Kto przegląda forumUżytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości |
||