|
przez ponczek123 » Pt sie 31, 2018 9:20 pm
Mam pytanko jak to wygląda, jeśli jestem już pilotem szybowcowym z licencją, to z tego co wiem w przeciągu 24 miesięcy muszę mieć 15h samodzielnego nalotu zgadza się !? Kolejnym aspektem jest rodzaj startu. Czy muszę w jakimś tam okresie czasu zrobić jakąś ilość samodzielnych startów np. za samolotem ( podobno 5 lotów) Aż głupio się pytać, ale każdego kogo pytałem mówi mi coś innego! A w innych źródłach nic nie znalazłem na ten temat. Liczę na jakąś konkretną odpowiedz- mam na myśli osobę która jest pewna na 100% albo może podesłać jakieś linki czy coś w tym stylu. P.S: chce po protu uniknąć przypału i chce żeby były wszystko tak jak należy 
-
-
- Login: ponczek123
- Posty: 68
- Dołączył(a):
Pt cze 17, 2016 2:34 pm
przez tomek_s. » Pt sie 31, 2018 9:59 pm
nie wiem jak Ty to szukałeś - wyskakuje w pierwszym rekordzie: Rozporządzenie UE 1178/2011 Podpunkt FCL140.S - wymagania dotyczące bieżącej praktyki a) Szybowce i szybowce z napędem. Posiadacz licencji LAPL(S) może korzystać z wynikających z niej uprawnień na szybowcach lub szybowcach z napędem dopiero, gdy w okresie ostatnich 24 miesięcy wykonał na szybowcach lub szybowcach z napędem, z wyłączeniem motoszybowców turystycznych, co najmniej: 1) 5 godzin czasu lotu w charakterze pilota dowódcy, w tym 15 startów; 2) 2 loty szkolne z instruktorem; (...) c) Posiadacz licencji LAPL(S) niespełniający wymagań określonych w lit. a) lub b) przed ponownym korzystaniem z uprawnień z niej wynikających: 1) musi zaliczyć przed egzaminatorem kontrolę umiejętności na szybowcu (...) 2) musi wykonać dodatkowy czas lotu lub starty i lądowania, w locie z instruktorem lub samodzielnie pod nadzorem instruktora, aby spełnić wymagania określone w lit. a) lub b).
CL.130.S metody startu pkt c) W celu utrzymania uprawnień w każdej metodzie startu pilot musi wykonać co najmniej 5 startów w okresie ostatnich 24 miesięcy; nie dotyczy to startu z lin gumowych, w przypadku którego pilot wykonuje tylko dwa starty.
tylko jednego nie rozumiem : Ty ledwo zrobiłeś licencję i już pytasz o minima?! ...latać trzeba! ...a nie kisić papier w szufladzie!
-
-
- Login: tomek_s.
- Posty: 5533
- Dołączył(a):
Pt kwi 07, 2006 4:14 pm
przez tomek_s. » Pt sie 31, 2018 10:02 pm
no i na koniec - dokładnie to pytanie dotyczące utrzymania licencji było na KWT.
-
-
- Login: tomek_s.
- Posty: 5533
- Dołączył(a):
Pt kwi 07, 2006 4:14 pm
przez ponczek123 » So wrz 01, 2018 6:02 am
Dzięki Tomek - Ty to jesteś gość . Wiem, że coś tam temat był poruszany na KWT, ale jakoś nie do końca przekaz chyba do mnie trafił A kisić licencji w szufladzie nie zamierzam !!!
-
-
- Login: ponczek123
- Posty: 68
- Dołączył(a):
Pt cze 17, 2016 2:34 pm
przez a_skalska » Pn wrz 03, 2018 12:19 pm
...gdy w okresie ostatnich 24 miesięcy wykonał na szybowcach lub szybowcach z napędem, z wyłączeniem motoszybowców turystycznych, co najmniej: 1) 5 godzin czasu lotu w charakterze pilota dowódcy, w tym 15 startów; 2) 2 loty szkolne z instruktorem;
pkt 2 - to by oznaczało, że KTP mogłoby być co dwa lata? a z czego wynika, że jest wymagane co roku?
Anita
-
-
- Login: a_skalska
- Posty: 390
- Dołączył(a):
Pn kwi 03, 2017 6:45 pm - Lokalizacja: Gdynia
przez AndrzejR » Pn wrz 03, 2018 12:36 pm
KTP wykonywane jest na sprzęcie klubowym co 12 m-cy i jest to wewnętrzny wymóg właściciela sprzętu - czytaj klubu 
-
-
- Login: AndrzejR
- Posty: 358
- Dołączył(a):
N gru 30, 2007 2:45 pm - Lokalizacja: Gdańsk
-
przez tomek_s. » Pn wrz 03, 2018 12:53 pm
pkt 2 - to by oznaczało, że KTP mogłoby być co dwa lata? a z czego wynika, że jest wymagane co roku?
Takich ograniczeń jest nieco więcej i należy je traktować jako głos rozsądku i dobrą praktykę, np ilość nalotu potrzebnego by latać z pasażerami czy ilość lądowań po przerwie potrzebnych by bezpiecznie oddalić się od lotniska. W pierwszym przypadku ustawodawca poszedł po bandzie dość mocno obniżając wymagania, w drugim w ogóle nie podejmują tematu dzięki temu tworzy się stan prawny gdzie ludziki mogą się ubijać zgodnie z literą prawa.
-
-
- Login: tomek_s.
- Posty: 5533
- Dołączył(a):
Pt kwi 07, 2006 4:14 pm
przez BartekTrawinski » Pn wrz 03, 2018 3:02 pm
tomek_s. napisał(a):W pierwszym przypadku ustawodawca poszedł po bandzie dość mocno obniżając wymagania, w drugim w ogóle nie podejmują tematu dzięki temu tworzy się stan prawny gdzie ludziki mogą się ubijać zgodnie z literą prawa.
Zgodnie z literą prawa można się ubić na wiele innych sposobów. Ogólnie przepisy UE wydają się zmierzać w kierunku deregulacji i ułatwiania, licząc na rozsądek pilotów. A jak ktoś rozsądku nie ma, to wg mnie jego sprawa. Zwykle zaszkodzi tylko sobie i swojemu sprzętowi.
-
-
- Login: BartekTrawinski
- Posty: 164
- Dołączył(a):
N sie 14, 2016 11:00 pm
przez jarek » Pn wrz 03, 2018 3:40 pm
BartekTrawinski napisał(a):tomek_s. napisał(a):Ogólnie przepisy UE wydają się zmierzać w kierunku deregulacji i ułatwiania, licząc na rozsądek pilotów. A jak ktoś rozsądku nie ma, to wg mnie jego sprawa. Zwykle zaszkodzi tylko sobie i swojemu sprzętowi.
Na forum http://szybowce.com jest wątek na temat zostawania instruktorem z 100h nalotu - więc widać można zaszkodzić nie tylko sobie  BTW teraz nie KTP tylko KUP-a (Kontrola Umiejętności Praktycznych) - mają talent do skrótów, nie ma co 
-
-
- Login: jarek
- Posty: 1574
- Dołączył(a):
Śr gru 21, 2011 5:58 pm
przez tomek_s. » Pn wrz 03, 2018 4:46 pm
KUP'a obowiązuje już od paru sezonów 
-
-
- Login: tomek_s.
- Posty: 5533
- Dołączył(a):
Pt kwi 07, 2006 4:14 pm
przez InterVox » Wt wrz 04, 2018 9:16 am
tomek_s. napisał(a):KUP'a obowiązuje już od paru sezonów 
Stąd obowiązek znajomości Skali Bristolskiej.
Pozdrawiam M
-
-
- Login: InterVox
- Posty: 677
- Dołączył(a):
Pn gru 31, 2012 12:25 am
przez tomek_s. » Wt wrz 04, 2018 9:30 am
Stąd obowiązek znajomości Skali Bristolskiej.
wystarczy wiedzieć co to jest "Bristolska siódemka" 
-
-
- Login: tomek_s.
- Posty: 5533
- Dołączył(a):
Pt kwi 07, 2006 4:14 pm
przez krzysztofs » So wrz 21, 2019 12:52 pm
CL.130.S metody startu pkt c) W celu utrzymania uprawnień w każdej metodzie startu pilot musi wykonać co najmniej 5 startów w okresie ostatnich 24 miesięcy; nie dotyczy to startu z lin gumowych, w przypadku którego pilot wykonuje tylko dwa starty.
Pytanie czy w PICu, czy loty z instruktorem spelniaja warunki utrzymania uprawnien?
-
-
- Login: krzysztofs
- Posty: 328
- Dołączył(a):
Pn sie 11, 2014 2:00 pm - Lokalizacja: Gdynia
przez tomek_s. » So wrz 21, 2019 5:54 pm
Zwróć uwagę, że nie jest wyszczególnione. Jeśli mowa o metodzie startów to po prostu jakkolwiek je zrobisz to sztuka jest sztuką, niemniej jednak wydaje mi się, że troszku błądzisz, bo przy wznawianie patrz na warunki wznowienia jako takie - minima to 5h jaki PIC, 15 startów, 2 loty z instruktorem. Jeśli w tych 15 startach będziesz miał 5zawibda, 5 za samolotem , 2 z gum to masz temat wznowienia na wszystkie starty :p
-
-
- Login: tomek_s.
- Posty: 5533
- Dołączył(a):
Pt kwi 07, 2006 4:14 pm
| |