Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
| ||||
Re: 16.08.2018 o godz. 17.30 konferencja BLbrak szans na przybycie. Podłączam się jednak do prośby o nagranie jak poprzednio
Re: 16.08.2018 o godz. 17.30 konferencja BLniestety nie mogę być
Re: 16.08.2018 o godz. 17.30 konferencja BL
U mnie podobnie - nie mogę przyjechać, ale bardzo proszę o nagranie. Dla przypomnienia - podczas szkolenia na wyciągarkowego pojawił się temat akurat na BL: w przypadku zatrzymania ściągarki w nietypowym miejscu, tylko wyciągarkowy może pozwolić znów ruszyć. W innym razie ktoś może ruszyć, gdy wyciągarkowy akurat wsadza ręce w bęben.
Re: 16.08.2018 o godz. 17.30 konferencja BL
zastanawiam się ile osób pofatygowało się by przeczytać ten wątek: viewtopic.php?f=52&t=6613
Re: 16.08.2018 o godz. 17.30 konferencja BLPrawdopodobnie niewielu. Problem polega na tym, że jak wyciągarka zatrzyma ściągarkę, a kwadrat akurat tego nie usłyszy to bardzo często z niewiadomych przyczyn prowadzący loty sam się wcina na radiu, aby ściągarka ruszyła. Jest to mega słabe zachowanie, bo ów wyciagarkowy przez syf na bębnie często nie jest w stanie w porę ponownie zatrzymać sciagarki, o ile będąc poza windą, wgl usłyszy komunikat z kwadratu (sytuacja najbardziej niebezpieczna). Dlatego ostatnio staram się uświadamiać wszystkich, że jeśli wyciągarka zatrzyma samochód, to tylko wyciągarka ma prawo wydać zgodę na dalsze rozwijanie. (Info do ludzi rozciagających liny - jeśli znajdziecie się w takiej wlasnie sytuacji i nagle kwadrat każe wam ruszyć to go zwyczajnie olewacie. Czekacie cierpliwie na info z wyciągarki. Jak macie numer do instruktora prowadzącego lub kogos na kwadracie to wedle uznania możecie zadzwonić i poinformować co się dzieje. Jeśli wam się nie chce / nie macie możliwości, to spowiadacie się na kwadracie.) W przypadku kiedy instruktor prowadzący zatrzyma sciagarke przed np. kołującym samolotem, to aby pozwolić na dalsze rozwijanie, wpierw powinien zapytac na radiu wyciągarkę. (Prośba także do wyciagarkowych, aby w przypadku syfu na bębnach po zatrzymaniu sciagarki, nie wybiegali od razu z windy w celu naprawy, tylko wpierw zakomunikowali na radiu o tej sytuacji. Powinno to choć trochę uświadomić obecnych na kwadracie, którzy akurat nie czytali wątku powyżej) Kolejna podobna sytuacja ma miejsce juz na kwadracie, gdzie sciagarka zatrzymuje sie z linami. Często cos trzyba poprawic przy bębnach, gdy nagle bez ostrzezenia samochód z linami ponownie rusza, aby jeszcze kawalek dociągnąć liny (syt z wątku przypietego wyżej przez Tomka S) Odpowiedź ściągarkowego na opr - bo instruktor kazał. W takich sytuacjach również powinno się zapytać wyciagarki, albo chociaż poinformować (komunikacja z obu stron jest zawsze bezpieczniejsza) Ps. Jeśli kogoś nie interesuje odcięta ręka windowego to niech chociaż pomysli o tym, że może uszkodzić elementy windy. Juz często miały miejsce przestoje po nawet półtorej h, bo sciagarka akurat ruszyla nie wtedy, kiedy powinna. (Ostatnio nawet linie udało się złapać za filtr powiatrza - ta ogromna czarna tuba za kabiną, a jako, że nie ma tam ostrych krawędzi to gwarantuję, że gdyby sciagarka nagle ruszyła, to nie lina zostałaby zniszczona, tylko wlasnie filtr, bez którego nie ma mowy o wykonywaniu ciągów.) ~Mierzej
Re: 16.08.2018 o godz. 17.30 konferencja BLWitam
Jeżeli ktoś może być trochę wcześniej przed BL to potrzebuję pomocy w wyciągnięciu ASTIRA trochę bliżej wyjazdu Jacek
Re: 16.08.2018 o godz. 17.30 konferencja BLHej, czy ktoś nagrywał?
Re: 16.08.2018 o godz. 17.30 konferencja BLTak. Info w drugim wątku https://r.tapatalk.com/shareLink?url=ht ... are_type=t ~Mierzej
Re: 16.08.2018 o godz. 17.30 konferencja BLDzięki za odpowiedź! Nie mam do tego działu dostępu niestety
![]()
| ||
Kto przegląda forumUżytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości |
||