Morning Glory cloud

Ogólne ciekawostki związane z szybownictwem i nie tylko
  • Autor
    Wiadomość

Morning Glory cloud

Postprzez AndrzejR » Śr gru 09, 2015 6:28 pm

"Morning Glory cloud" takie chmury o długości do 1000 km występują w południowej części zatoki Carpentaria w północnej Australii i są wykorzystywane przez szybowników. Chmury takie występują w wielu miejscach na ziemi w rejonie dużych zbiorników wodnych (lecz ich zasięg jest zdecydowanie mniejszy). W EPPR spotkałem się dwukrotnie z tym zjawiskiem szkoląc w godzinach rannych na szybowcach. Dziś po obejrzeniu programu w TV o różnych zjawiskach meteorologicznych zrozumiałem, że takie chmury występują również u nas i miałem przyjemność latać w tym czasie, lecz długość ich jest znacznie mniejsza (ok.10 do 15 km). Podstawa tych chmur była około 100m, góra 250-300 a szerokość około 400-600m. Noszenia przed chmurą do +2m/". Zasięg noszeń do 450m a na stronie zawietrznej dość silne opadanie.
https://translate.google.pl/translate?h ... rev=search
 
Login: AndrzejR
Posty: 358
Dołączył(a):
N gru 30, 2007 2:45 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Morning Glory cloud

Postprzez kruper13 » Śr gru 09, 2015 9:12 pm

Nigdy takich chmur nie widziałem. A udało się Wam polatać na froncie bryzowym? Opis tego zjawiska był w PLAR z 2000 roku. Link do artykułu poniżej https://drive.google.com/file/d/0B-MaPvycPqiFS3o0eW5tdUdYSFU/view?usp=sharing
Jakub Krupa
600 476 549
 
Login: kruper13
Posty: 34
Dołączył(a):
So mar 01, 2014 5:45 pm
Lokalizacja: Rumia

Re: Morning Glory cloud

Postprzez Piotr.Gierwiatowski » So gru 19, 2015 12:17 pm

Udało mi się na froncie bryzowym dwukrotnie powisieć około 15-30 min, zanim czoło odeszło nad Pszczółki
-=\\Piotr Gierwiatowski//=-
 
Login: Piotr.Gierwiatowski
Posty: 343
Dołączył(a):
Śr kwi 04, 2007 9:08 pm
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: Morning Glory cloud

Postprzez InterVox » So gru 19, 2015 9:41 pm

Na froncie bryzowym nad Proszczem latałem kilka razy.
Za każdym termika była bezchmurna, uskoki wiatru znaczne. Front bryzowy wchodził na kierunku NW/ES.
Po przekątnej do pasa 28.
Zamieszanie w termice na froncie skutkowało próbami obrócenia mnie na plecy (pirat) i innymi podobnymi.
Mnie się nigdy nad Pruszczem nie udało wykorzystać frontu bryzy do dłuższego latania.
Trzeba uważać, a jak ktoś to potrafi wykorzystać nad Pruszczem - prosimy o relację ... ;)
Pozdrawiam
M
 
Login: InterVox
Posty: 677
Dołączył(a):
Pn gru 31, 2012 12:25 am

Powrót do Ciekawostki

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron