InterVox napisał(a):Jak to się ma w kwestii kosztów (dane na 2013 rok):
1. Szkolenie teoretyczne i praktyczne + egzaminy
2. Najpierw członkostwo w AG, czy szkolenia, egzaminy? Jak lepiej?
3. Ile kosztuje i za co się płaci - latanie na szybowcach - po wstąpieniu do AG?
4.Ile kosztuje i za co się płaci - latanie na szybowcach - po wstąpieniu do AG i zdaniu egzaminu?
Przepraszam, ale czytałem wątki na Forum i nie znalazłem pełnej odpowiedzi.
Pozdrawiam
M
1. Najpierw szkolenie teoretyczne, potem praktyczne - wtedy juz stajesz się członkiem
stowarzyszonym AG.
2. Płaci się w/g cennika który jest ogłaszany na początku sezonu (okolice marca). Dotychczas ceny wyglądały następująco (chyba o ile się nie mylę, ale podaję orientacyjnie):
- szybowiec: 60 zł/h
- instruktor (jeśli lecisz z instruktorem): 60 zł/h
- start za wyciągarką: 20 zł (za pojedynczy start)
- start za samolotem 20 zł (za każde 100m wysokości nabranej w zespole szybowiec-samolot)
ad. członkowie zwyczajni AG płacą 10% mniej, ale muszą co roku uiszczać dodatkową opłatę członkowską (chyba 300 zł)
... do tego dochodzą inne dodatkowe opłaty jak np. KWT (raz do roku) 60 zł (członkowie zwyczajni są zwolnieni).
3. Po zrobieniu
licencji mozna stać się członkiem zwyczajnym AG i płacić mniej za latanie.
Jeśli zrobi się kurs na wyciągarkę, to można zarobić na latanie w klubie - klub płaci (godzinami lotu) Tobie za siedzenie na wyciągarce i wyciąganie szybowców. Wszelka inna aktywność (ściąganie liny, pisanie chrnometrażu, pomoc kolegom, pomoc w napawie sprzętu, hangarowanie i wyhangarowywanie, wszelkie inne prace około lotnicze etc.) nie jest odpłatna, ale mile widziana - pomożesz ty, to pomogą i tobie.