Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
| ||||
Re: Loty w przestrzeni kontrolowanej, piątek 19.02Przypominam, że zajęcia odbędą się OnLine!
Aby móc podłączyć się do zajęć należy wysłać głoszenie na adres @mail: jaclen(at)orange.pl ( zamiast (at) wstawiacie @ ) W temacie maila wpiszcie: "spotkanie I - Loty" Przypominam, że przydatny będzie wydruk A3 z mapy: http://pliki.szybowce.gda.pl/Pruszcz_Ar ... 5.2019.jpg lub inna mapa z naniesionymi strefami.
Re: Loty w przestrzeni kontrolowanej, piątek 19.02Zgłosiłem mailowo akces.
Re: Loty w przestrzeni kontrolowanej, piątek 19.02Cześć,
Dzięki Tomku jeszcze raz za zorganizowanie warsztatów. Przypomniały mi się dwie kwestie, które mnie zastanowiły podczas sesji, ale być może dotyczą one już bardziej taktyki przelotowej i Wojtek powie coś na ten temat. Kto ustala położenie i ilość punktów zwrotnych "T" na mapie..? Nie przypominam sobie pojawienie się w trakcie szkolenia tematu lądowania przygodnego w strefie dolotowej wojska MRT a bardzo mnie to zaintrygowało. Wyobrażam sobie stres jaki może towarzyszyć kiedy wypadnie lądować w tej strefie, ale sam nie doświadczyłem. Czy moglibyście rozwinąć temat? Pozdrawiam Jacek Wes.
Re: Loty w przestrzeni kontrolowanej, piątek 19.02
n/p prawie cała przyjemność po mojej stronie, będę bardzo zadowolony jeśli uda się tą wiedzę wykorzystać w praktyce.
rzucamy kostką do gry, potem gramy w skrable, wynik mnożymy przez 9, odejmujemy % z temperatury na zewnątrz ![]() ![]() ![]() Pierwsza oficjalna nasza baza PZ'ów była zbiorem wykonanym na potrzeby SzMP w 2012, potem nastąpił apgrejt na okoliczność SzMP 2015, a nad ostatnią bazą pracował Jarek w 2019. Odpowiadając w prost my ustalamy sami jak nam się podoba. Temat umowny, nie mający żadnej mocy prawnej. Gdy jedziesz na zawody czy inne imprezy zawsze jest do dyspozycji jakaś lokalna baza PZ. Czemu pytasz? W/g mnie baza nie powinna mieć zbyt wielu punktów, bo mapy nie będzie widać, a dobrze by było by punkty umożliwiały łatwe tworzenie okrągłych tras, pamiętając a panujących zasadach. W/g mnie obecna baza PZ'ów ( dostępna via webchrono ) jest bliska optymalnej.
W zasadnie to jest proste. Temat dotyczy głównie przelotowców, i tych, którzy agresywnie latają na termice daleko od lotniska. Prowadzący przed odprawą sprawdza zajętość stref i na odprawie informuje pilotów o tym. Jeśli gdzieś zabarłożyć na przelocie, a wiesz, że jakaś MRT w okolicy jest aktywna, to trzeba uważać spadając nisko w jej okolicy. W praktyce bardzo rzadko spotykany wariant, że akurat będziesz dawał w pole w okolicy aktywnej MRT; jednak jeśli się to kiedyś zdarzy, to warto byś znał zagrożenie z tego wynikające. http://pliki.szybowce.gda.pl/Pruszcz_Ar ... 5.2019.jpg Na mapie masz zaznaczone MRT, i w tych rejonach trzeba uważać ( od 0-550m )
| ||
Kto przegląda forumUżytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
||