|
przez jarek » Śr lis 08, 2017 9:10 pm
AAIB Bulletin: 7/2013Pilotowi udało się dwa razy wejść w kora, za drugim razem ze skutkiem śmiertelnym. Bardzo szczegółowy raport - jest log z wykresami prędkości, wysokości, kąta przechylenia itp. Niestety mimo to nie wiadomo dokładnie co się stało - albo pilot miał jakiś problem ze zdrowiem, albo za drugim razem miał otwarte hamulce. Informacyjnie - manual DG nie podaje prędkości minimalnej, ale wg tego dokumentu to 36 węzłów czyli 66km/h.
-
-
- Login: jarek
- Posty: 1574
- Dołączył(a):
Śr gru 21, 2011 5:58 pm
przez Piotr_S » Śr lis 08, 2017 9:23 pm
Stall speed - 65km/h (dla trzysetki)
Pozdrawiam Piotr
-
-
- Login: Piotr_S
- Posty: 1079
- Dołączył(a):
Cz cze 18, 2015 5:23 pm
przez maksnastały » Pt lis 10, 2017 5:20 pm
Chyba najlepiej to bezpiecznie przetestować, nie znam historii naszego DG ale założę się ze waży więcej niż w instrukcji.
-
-
- Login: maksnastały
- Posty: 224
- Dołączył(a):
N lut 08, 2015 11:33 pm - Lokalizacja: Wejherowo
przez jarek » Pt lis 10, 2017 6:22 pm
maksnastały napisał(a):Chyba najlepiej to bezpiecznie przetestować, nie znam historii naszego DG ale założę się ze waży więcej niż w instrukcji.
Laszując szybowiec na bezpiecznej wysokości zawsze ewarto popróbować jak dany szybowiec sygnalizuje przeciągnięcia i czy ma tendencję do korka. Ja będąc przy dolnej granicy dopuszczalnej masy w kabinie stwierdziłem, że DG-101G bardzo łagodnie reaguje na przeciągnięcia zarówno w prostej jak i w krążeniu, bardzo niechętnie wchodzi w kora - zupełnie inna liga niż Jantar na którym silniejszy ruch sterami może zakończyć się dynamicznym przeciągnięciem. Stąd trochę mnie zaskakuje, że temu pilotowi udało się to na DG dwukrotnie.
-
-
- Login: jarek
- Posty: 1574
- Dołączył(a):
Śr gru 21, 2011 5:58 pm
przez jaclen » Śr lis 15, 2017 11:43 pm
Wg mnie przesłanką mogło być małe doświadczenie pilota i ster płytowy - jest inny od klasycznego. Na Cobrze długo nie mogłem tego steru wyczuć w krążeniu. Kiedyś w Kornem po wyjściu z wyciągarki w komin, dwa razy pod rząd mi się Cobra w krążeniu zerwała. Było to na PKSach więc jeszcze niezbyt w sezonie wlatany byłem...
Z poważaniem,
Jaclen
-
-
- Login: jaclen
- Posty: 1671
- Dołączył(a):
Cz kwi 06, 2006 8:45 am - Lokalizacja: Gdańsk
-
przez krzysztofs » So maja 02, 2020 9:41 pm
Szukałem dzisiaj w googlu informacji dot. umowy serwisowej i części do DG 100. Jedną z pierwszych pozycji była wypowiedz Jacka, która wyjaśniała wypadek dg-100 z 2012, że prawdopodobnie przyczyną było usterzenie płytowe szybowca. Nie powiem, lekko się przestraszyłem, bo w szybowcu, którego dopiero co zakupiłem jest właśnie takie usterzenie. W raporcie napisali, że prawdopodobnie przyczyną wypadku były wysunięte hamulce w trakcie drugiego korkociągu. Informacji na temat problematycznego usterzenia nie ma, są tylko wypowiedzi od pilotów mówiące o tym że szybowiec jest bardzo łatwy w pilotażu. Sugeruję unikania pisania postów zawierających wiedzę "wyssaną z palca", biorąc pod uwagę, że nasze forum jest indeksowane przez google.
-
-
- Login: krzysztofs
- Posty: 328
- Dołączył(a):
Pn sie 11, 2014 2:00 pm - Lokalizacja: Gdynia
przez jaclen » Śr maja 06, 2020 9:26 pm
Drogi Krzysztofie,
w moim poście napisałem o moim poglądzie na PRZESŁANKI, a nie przyczynę. Pogląd ten oparłem na tym co mi się przydarzyło i co opisałem, a nie "wyssałem z palca". Cały wątek był "gdybaniem" wynikającym z tego, że przyczyna w raporcie nie została jednoznacznie ustalona.
Nie bardzo rozumiem skąd ta nerwowa reakcja ale zbsolutnie zgadzam się z Tobą, że należy być odpowiedzialnym za słowo, które głosi się publicznie. cut
Z poważaniem,
Jaclen
-
-
- Login: jaclen
- Posty: 1671
- Dołączył(a):
Cz kwi 06, 2006 8:45 am - Lokalizacja: Gdańsk
-
przez krzysztofs » Pt cze 05, 2020 10:56 pm
Dodam tylko dla przyszlych uzytkownikow, ktorzy wpadna z wujka googla na ten watek - dopiero co (wczoraj) mialem okazje obleciec DG100 z plytowym usterzeniem. Jestem poczatkujacym pilotem i moge stwierdzic, ze szybowiec lata przepieknie - sam sie prowadzi ( tak jak opisywalo to kilku znajomych, ktorzy maja przyjemnosc latania tym typem). Takze chcialbym rozwiac negatywne opinie na temat tego typu usterzenia.
-
-
- Login: krzysztofs
- Posty: 328
- Dołączył(a):
Pn sie 11, 2014 2:00 pm - Lokalizacja: Gdynia
| |