UWAGA NOWE STREFY!!!!

Z niekłamaną radością chciałbym Wam zakomunikować, że 22 lipca 2017 wchodzi w życie porozumienie zawarte między Aeroklubem Gdańskim, a PAŻP'em, na mocy którego zmienia się nieco filozofia przestrzeni powietrznej w okolicach EPPR. Intensywne prace nad układem stref zaczęły się jeszcze w roku 2015, a pierwsze zmiany można było zauważyć w połowie sezonu 2016. Dzisiaj mogę powiedzieć, że zrobiliśmy Wielki krok w stronę łatwiejszego latania.[url]Dziękuję bardzo Rafałowi i Filipowi, którzy w 2015 roku zajęli się ruszeniem tematu z miejsca[/url] i nadali rys temu, co wcześniej było tylko luźną ideą; jeszcze raz dziękuję Filipowi, za support w roku 2016 ( ważne byśmy nawzajem mobilizowali się do kończenia projektów ).
"Tymi rencyma my to zdziałali!"
Wszyscy ci, którzy próbują ambitnie latać w Pruszczu lub do takiego latania się przymierzają wiedzą, że dolot do Borów Tucholskich jest problematyczny, ponieważ na południe od TRA 20BC jest niska strefa TMA. Dodatkowo strefy TRA trzeba zamawiać dzień wcześniej, a procedury są upierdliwe.
Teraz się to zmienia!
Wypracowany nowy układ stref daje nam bezpośredni wylot na Bory Tucholskie i daje nam łatwy powrót lotem ślizgowym do "domu". Szczegóły będą prawdopodobnie omawiane na różnych spotkaniach w późniejszym okresie. To co jest ważne, że nowy układ stref będzie stosowany równolegle ze "starym" wojskowym układem, a więc jeśli wojsko będzie w danym dniu zamawiać TRA 44A oraz 20ABC i pozwoli nam latać lub przekaże nam strefy to latamy "po staremu", jeśli szybownicy z A.G. będą sami zamawiać strefy to będzie się to odbywało w/g nowego podziału.
Na pewno rzuci się Wam w oczy brak możliwości lotów nad Tczewem ale dzięki temu zyskujemy w innych miejscach - mamy większe wysokości w drodze na południe!
Wielka, prawdziwie dobra zmiana!
Warto działać i poprawiać otaczającą nas rzeczywistość! ( ważne są każde zmiany, nie tylko te wielkie ).
Mam nadzieję, że nowy układ szybko się utrwali i piloci będą odważniej oddalać się od rodzimego lotniska.
A teraz konkrety.
Nowy, "szybowcowy" układ stref:
współrzędne wierzchołków stref:
022A
PRUSZCZ AREA A (EPPR)
54°08'01''N 018°27'54''E
53°59'58''N 018°31'28''E
53°58'38''N 018°23'30''E
54°02'00''N 018°16'40''E
54°08'01''N 018°27'54''E
6500 ft AMSL
1800 ft AMSL
022B
PRUSZCZ AREA B (EPPR)
54°02'00''N 018°16'40''E
53°58'38''N 018°23'30''E
53°59'58''N 018°31'28''E
53°49'20''N 018°31'32''E
53°59'26''N 018°11'53''E
54°02'00''N 018°16'40''E
6500 ft AMSL
4500 ft AMSL
022C
PRUSZCZ AREA C (EPPR)
53°49'20''N 018°31'32''E
53°59'58''N 018°31'28''E
54°01'38''N 018°41'37''E
53°50'15''N 018°40'31''E
53°49'20''N 018°31'32''E
6500 ft AMSL
4500 ft AMSL
022D
PRUSZCZ AREA D (EPPR)
53°59'58''N 018°31'28''E
54°08'01''N 018°27'54''E
54°10'46''N 018°33'50''E
54°10'13''N 018°42'14''E
54°01'38''N 018°41'37''E
53°59'58''N 018°31'28''E
5500 ft AMSL
1800 ft AMSL
022E
PRUSZCZ AREA E (EPPR)
54°10'46''N 018°33'50''E
54°16'00''N 018°35'08''E
54°15'24''N 018°41'58''E
54°15'06''N 018°44'12''E
54°10'13''N 018°42'14''E
54°10'46''N 018°33'50''E
3500 ft AMSL
1800 ft AMSL
szczegóły w dokumencie:
ENR 5.5 LOTNICZA DZIAŁALNOŚĆ SPORTOWA I REKREACYJNA
--------------------------------------------------------
"Stary", "wojskowy" układ stref:
współrzędne wierzchołków stref znajdziecie w dokumencie:
STREFY CZASOWO REZERWOWANE (TRA)
"Tymi rencyma my to zdziałali!"

Wszyscy ci, którzy próbują ambitnie latać w Pruszczu lub do takiego latania się przymierzają wiedzą, że dolot do Borów Tucholskich jest problematyczny, ponieważ na południe od TRA 20BC jest niska strefa TMA. Dodatkowo strefy TRA trzeba zamawiać dzień wcześniej, a procedury są upierdliwe.
Teraz się to zmienia!
Wypracowany nowy układ stref daje nam bezpośredni wylot na Bory Tucholskie i daje nam łatwy powrót lotem ślizgowym do "domu". Szczegóły będą prawdopodobnie omawiane na różnych spotkaniach w późniejszym okresie. To co jest ważne, że nowy układ stref będzie stosowany równolegle ze "starym" wojskowym układem, a więc jeśli wojsko będzie w danym dniu zamawiać TRA 44A oraz 20ABC i pozwoli nam latać lub przekaże nam strefy to latamy "po staremu", jeśli szybownicy z A.G. będą sami zamawiać strefy to będzie się to odbywało w/g nowego podziału.
Na pewno rzuci się Wam w oczy brak możliwości lotów nad Tczewem ale dzięki temu zyskujemy w innych miejscach - mamy większe wysokości w drodze na południe!
Wielka, prawdziwie dobra zmiana!

Warto działać i poprawiać otaczającą nas rzeczywistość! ( ważne są każde zmiany, nie tylko te wielkie ).
Mam nadzieję, że nowy układ szybko się utrwali i piloci będą odważniej oddalać się od rodzimego lotniska.
A teraz konkrety.
Nowy, "szybowcowy" układ stref:
współrzędne wierzchołków stref:
022A
PRUSZCZ AREA A (EPPR)
54°08'01''N 018°27'54''E
53°59'58''N 018°31'28''E
53°58'38''N 018°23'30''E
54°02'00''N 018°16'40''E
54°08'01''N 018°27'54''E
6500 ft AMSL
1800 ft AMSL
022B
PRUSZCZ AREA B (EPPR)
54°02'00''N 018°16'40''E
53°58'38''N 018°23'30''E
53°59'58''N 018°31'28''E
53°49'20''N 018°31'32''E
53°59'26''N 018°11'53''E
54°02'00''N 018°16'40''E
6500 ft AMSL
4500 ft AMSL
022C
PRUSZCZ AREA C (EPPR)
53°49'20''N 018°31'32''E
53°59'58''N 018°31'28''E
54°01'38''N 018°41'37''E
53°50'15''N 018°40'31''E
53°49'20''N 018°31'32''E
6500 ft AMSL
4500 ft AMSL
022D
PRUSZCZ AREA D (EPPR)
53°59'58''N 018°31'28''E
54°08'01''N 018°27'54''E
54°10'46''N 018°33'50''E
54°10'13''N 018°42'14''E
54°01'38''N 018°41'37''E
53°59'58''N 018°31'28''E
5500 ft AMSL
1800 ft AMSL
022E
PRUSZCZ AREA E (EPPR)
54°10'46''N 018°33'50''E
54°16'00''N 018°35'08''E
54°15'24''N 018°41'58''E
54°15'06''N 018°44'12''E
54°10'13''N 018°42'14''E
54°10'46''N 018°33'50''E
3500 ft AMSL
1800 ft AMSL
szczegóły w dokumencie:
ENR 5.5 LOTNICZA DZIAŁALNOŚĆ SPORTOWA I REKREACYJNA
--------------------------------------------------------
"Stary", "wojskowy" układ stref:
współrzędne wierzchołków stref znajdziecie w dokumencie:
STREFY CZASOWO REZERWOWANE (TRA)