Strona 1 z 1

błędy w e[]

PostNapisane: Śr cze 15, 2016 4:21 pm
przez anatolz
No właśnie...
Czy loty z instruktorem powyżej 30 minut(termika) to zadanie VI?
W chrono w większości przypadków zapisano je jako zadanie V a to jest szkolenie na nowym typie szybowca.
Ma tak zostać czy mamy to pozmieniać?

Re: WAŻNA INFORMACJA DLA UCZNIÓW e[]

PostNapisane: Śr cze 15, 2016 4:26 pm
przez Miras
To mała ściąga:

Szkolenie ( podstawowe ) za wyciagarką:
SPL/I-1 "Wstępny loty zapoznawczy i działanie układu sterowania"
SPL/I-2 "Nauka lotu prostego i zakrętów"
SPL/I-3 "Nauka startu za wyciągarką, lotu po kręgu nadlotniskowym i lądowania"
SPL/I-4 "Nauka postępowania w sytuacjach szczególnych i awaryjnych"
SPL/I-5 "Lot na małej prędkości, przeciągniecie i korkociąg"
SPL/I-6 "Doskonalenie wszystkich elementów lotu"
SPL/I-7 "Loty sprawdzające przed lotami samodzielnymi"
SPL/I-8 "Pierwsze loty samodzielne"
>(...)

o tym co po szkoleniu podstawowym można poczytać tutaj:
http://szybowce.gda.pl/forum/viewtopic.php?f=31&t=6693

Re: WAŻNA INFORMACJA DLA UCZNIÓW e[]

PostNapisane: Śr cze 15, 2016 5:26 pm
przez anatolz
To znaczy, że te informacje z Programu Szkolenia Szybowcowego Aeroklubu Polskiego są nieaktualne?

A.3 SZKOLENIE PRAKTYCZNE
A.3.1 ZAKRES SZKOLENIA PRAKTYCZNEGO I PODSTAWOWE ZALECENIA
METODYCZNE
1. Szkolenie do licencji pilota szybowcowego PL(G) składa się z 7 ZADAŃ:
- ZADANIE A/I – Szkolenie podstawowe za wyciągarką.
- ZADANIE A/II – Szkolenie podstawowe na holu za samolotem.
- ZADANIE A/III – Szkolenie podstawowe na szybowcu z napędem.
- ZADANIE A/IV – Przygotowanie do lotów termicznych i lądowania w terenie
przygodnym.
- ZADANIE A/V – Przeszkolenie na nowy typ szybowca.
- ZADANIE A/VI – Loty termiczne i żaglowe.
- ZADANIE A/VII – Akrobacja podstawowa.

Re: WAŻNA INFORMACJA DLA UCZNIÓW e[]

PostNapisane: Śr cze 15, 2016 9:52 pm
przez Wiktoria_B
Program obejmuje jeszcze licencję PL(G) przed jej konwersją na obecną SPL. Zmiana nastąpiła bodajże w 2013 roku.

Re: błędy w e[]

PostNapisane: Cz cze 16, 2016 11:54 am
przez tomek_s.
Czy loty z instruktorem powyżej 30 minut(termika) to zadanie VI?

termika instruktorska to V-1 . lot minimum 20 min.

W chrono w większości przypadków zapisano je jako zadanie V a to jest szkolenie na nowym typie szybowca.

nowy typ szybowca to Zadane VI

Ma tak zostać czy mamy to pozmieniać?

tak jak pisałem w innym miejscu. sprawdzanie i zmiany najlepiej robić w tym samym dniu jeszcze podczas lotów, jeszcze w NOOK'u czyli e[]. Publikacja chronometrażu skutkuje między innymi wysłaniem do Was maili z zapisem lotów oraz zadaniami w lotach. Tu macie czas na weryfikację do następnego dnia.
Po tym karta chronometraży zostaje wydrukowana i wszelkie zmiany stają się upierdliwe czytaj - w zasadzie nie są możliwe.

W Waszym ( uczniów pilotów ) interesie jest poprawny zapis zadań i jeżeli sami nie jesteście w stanie tego sprawdzić, to ( jeszcze na lotnisku ) przypilnujcie instruktora, by zrobił to za was.

PILNUJCIE TEGO PROSZĘ, BO JAREK I JA TRACIMY SPORO CZASU NA POPRAWKI,
a tendencja jest taka, żeby tych poprawek nie było wcale.

Tu przydaje się prowadzenie na bieżąco książki z lotami zarówno tej, która musi zostać w klubie, jak i tej, która jest waszym prywatnym dziennikiem lotów.

To znaczy, że te informacje z Programu Szkolenia Szybowcowego Aeroklubu Polskiego są nieaktualne?

tu niestety kłania się cecha internetu, który przechowuje różne stare pliki.
w Aeroklubie Gdańskim obowiązuje program SPL.

poniżej odnośnik do ściągi:
http://forum.szybowce.gda.pl/viewtopic.php?f=31&t=6693