Czy loty z instruktorem powyżej 30 minut(termika) to zadanie VI?
termika instruktorska to V-1 . lot minimum 20 min.
W chrono w większości przypadków zapisano je jako zadanie V a to jest szkolenie na nowym typie szybowca.
nowy typ szybowca to Zadane VI
Ma tak zostać czy mamy to pozmieniać?
tak jak pisałem w innym miejscu. sprawdzanie i zmiany najlepiej robić w tym samym dniu jeszcze podczas lotów, jeszcze w NOOK'u czyli e[]. Publikacja chronometrażu skutkuje między innymi wysłaniem do Was maili z zapisem lotów oraz zadaniami w lotach. Tu macie czas na weryfikację do następnego dnia.
Po tym karta chronometraży zostaje wydrukowana i wszelkie zmiany stają się upierdliwe czytaj - w zasadzie nie są możliwe.
W Waszym ( uczniów pilotów ) interesie jest poprawny zapis zadań i jeżeli sami nie jesteście w stanie tego sprawdzić, to ( jeszcze na lotnisku ) przypilnujcie instruktora, by zrobił to za was.
PILNUJCIE TEGO PROSZĘ, BO JAREK I JA TRACIMY SPORO CZASU NA POPRAWKI,
a tendencja jest taka, żeby tych poprawek nie było wcale.
Tu przydaje się prowadzenie na bieżąco książki z lotami zarówno tej, która musi zostać w klubie, jak i tej, która jest waszym prywatnym dziennikiem lotów.
To znaczy, że te informacje z Programu Szkolenia Szybowcowego Aeroklubu Polskiego są nieaktualne?
tu niestety kłania się cecha internetu, który przechowuje różne stare pliki.
w Aeroklubie Gdańskim obowiązuje program SPL.
poniżej odnośnik do ściągi:
http://forum.szybowce.gda.pl/viewtopic.php?f=31&t=6693