Zderzenie dwóch szybowców w Pile - Raport końcowy PKBWL

zalecenia, porady, przestrogi, zdarzenia
  • Autor
    Wiadomość

Zderzenie dwóch szybowców w Pile - Raport końcowy PKBWL

Postprzez tomek_s. » Cz lis 29, 2018 12:52 pm

Pilot szybowca K2 nie zdołał otworzyć swojego spadochronu najprawdopodobniej dlatego, że uchwyt otwierający jego spadochron był zabezpieczony przed wypadaniem z kieszonki opaską samozaciskową typu ty-rap.

Przyczyny wypadku
Niewłaściwe prowadzenie obserwacji przestrzeni powietrznej oraz zły podział uwagi podczas krążenia w bliskości komina termicznego z dużą ilością krążących w nim szybowców.
(...)

https://dlapilota.pl/wiadomosci/pkbwl/r ... cow-w-pile
 
Login: tomek_s.
Posty: 5529
Dołączył(a):
Pt kwi 07, 2006 4:14 pm

Re: Zderzenie dwóch szybowców w Pile - Raport końcowy PKBWL

Postprzez Krzysztof Lemczak » Cz lis 29, 2018 2:10 pm

trytka jako zabezpieczenie przed wypadnięciem uchwytu... - o ja p.....e....
 
Login: Krzysztof Lemczak
Posty: 434
Dołączył(a):
Śr sie 18, 2010 9:24 am

Re: Zderzenie dwóch szybowców w Pile - Raport końcowy PKBWL

Postprzez pawel_roman » Pt lis 30, 2018 2:31 pm

Bezpośredni link do raportu: https://bezpieczenstwo.dlapilota.pl/sites/bezpieczenstwo.dlapilota.pl/files/raport_koncowy_735_14.pdf

Zachęcam do przeczytania go w całości. Czy ktoś wie dlaczego nie sformułowano żadnych zaleceń dot. bezpieczeństwa? Można znaleźć tam sporo przydatnych informacji. Jak dla mnie na rysunku 14 powinna być zaznaczona jeszcze martwa strefa od góry, z tyłu szybowca. Na zawodach często się zdarza że ktoś "wyciąga" nieświadomie podprowadzając szybowiec pod inny szybowiec lecący za nim.

Trytka jest "najbardziej prawdopodobną przyczyną śmierci pilota". Jest to wstrząsające.
 
Login: pawel_roman
Posty: 454
Dołączył(a):
Cz kwi 06, 2006 9:32 am

Powrót do Bezpieczeństwo Lotów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron