ZAJĘCIA DOSKONALĄCE - loty w EPPR

Zapraszam Wszystkich chętnych na ZAJĘCIA DOSKONALĄCE
z zagadnień lotów w okolicach EPPR

które odbędą się w sobotę 07.12 o godzinie 17.3o
Miejsce: Gdańsk, ul. Czopowa 10

Zaproszenie dotyczy wszystkich pilotów, uczniów i tych ,
którzy nie wiedzą czy mogą przyjść i boją się zapytać.


PSSzAG

więcej w wątku na forum:
viewtopic.php?f=47&t=7940&p=33602#p33602

Raport z wypadku DG-100 z 2012r w Anglii

zalecenia, porady, przestrogi, zdarzenia
  • Autor
    Wiadomość

Raport z wypadku DG-100 z 2012r w Anglii

Postprzez jarek » Śr lis 08, 2017 9:10 pm

AAIB Bulletin: 7/2013
Pilotowi udało się dwa razy wejść w kora, za drugim razem ze skutkiem śmiertelnym. Bardzo szczegółowy raport - jest log z wykresami prędkości, wysokości, kąta przechylenia itp.
Niestety mimo to nie wiadomo dokładnie co się stało - albo pilot miał jakiś problem ze zdrowiem, albo za drugim razem miał otwarte hamulce.

Informacyjnie - manual DG nie podaje prędkości minimalnej, ale wg tego dokumentu to 36 węzłów czyli 66km/h.
 
Login: jarek
Posty: 1331
Dołączył(a):
Śr gru 21, 2011 5:58 pm

Re: Raport z wypadku DG-100 z 2012r w Anglii

Postprzez Piotr_S » Śr lis 08, 2017 9:23 pm

Stall speed - 65km/h (dla trzysetki)

Pozdrawiam
Piotr
 
Login: Piotr_S
Posty: 793
Dołączył(a):
Cz cze 18, 2015 5:23 pm

Re: Raport z wypadku DG-100 z 2012r w Anglii

Postprzez maksnastały » Pt lis 10, 2017 5:20 pm

Chyba najlepiej to bezpiecznie przetestować, nie znam historii naszego DG ale założę się ze waży więcej niż w instrukcji.
 
Login: maksnastały
Posty: 218
Dołączył(a):
N lut 08, 2015 11:33 pm
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Raport z wypadku DG-100 z 2012r w Anglii

Postprzez jarek » Pt lis 10, 2017 6:22 pm

maksnastały napisał(a):Chyba najlepiej to bezpiecznie przetestować, nie znam historii naszego DG ale założę się ze waży więcej niż w instrukcji.

Laszując szybowiec na bezpiecznej wysokości zawsze ewarto popróbować jak dany szybowiec sygnalizuje przeciągnięcia i czy ma tendencję do korka.

Ja będąc przy dolnej granicy dopuszczalnej masy w kabinie stwierdziłem, że DG-101G bardzo łagodnie reaguje na przeciągnięcia zarówno w prostej jak i w krążeniu, bardzo niechętnie wchodzi w kora - zupełnie inna liga niż Jantar na którym silniejszy ruch sterami może zakończyć się dynamicznym przeciągnięciem. Stąd trochę mnie zaskakuje, że temu pilotowi udało się to na DG dwukrotnie.
 
Login: jarek
Posty: 1331
Dołączył(a):
Śr gru 21, 2011 5:58 pm

Re: Raport z wypadku DG-100 z 2012r w Anglii

Postprzez jaclen » Śr lis 15, 2017 11:43 pm

Wg mnie przesłanką mogło być małe doświadczenie pilota i ster płytowy - jest inny od klasycznego.
Na Cobrze długo nie mogłem tego steru wyczuć w krążeniu.
Kiedyś w Kornem po wyjściu z wyciągarki w komin, dwa razy pod rząd mi się Cobra w krążeniu zerwała. Było to na PKSach więc jeszcze niezbyt w sezonie wlatany byłem...
Z poważaniem,

Jaclen
 
Login: jaclen
Posty: 1478
Dołączył(a):
Cz kwi 06, 2006 8:45 am
Lokalizacja: Gdańsk

Powrót do Bezpieczeństwo Lotów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość