Bezpieczeństwo szybowców

zalecenia, porady, przestrogi, zdarzenia
  • Autor
    Wiadomość

Bezpieczeństwo szybowców

Postprzez jarek » Cz lis 02, 2017 5:41 pm

https://www.reddit.com/r/Gliding/comments/7abcyj/6_six_airplanes_stolen_from_danish_gliding_club/:
W Danii skradziono 6 szybowców:
Duo Discus T (OY-RAX)
LS6 18w (OY-XRG)
LS4 (OY-XRF)
LS4 (OY-XPX)
DG 400 (OY-XPD)
Pegase (OY-RGX)

Pytanie na ile stojące "na trawce" w przyczepach szybowce są u nas bezpieczne?
 
Login: jarek
Posty: 1333
Dołączył(a):
Śr gru 21, 2011 5:58 pm

Re: Bezpieczeństwo szybowców

Postprzez maksnastały » Cz lis 02, 2017 8:05 pm

Zależy chyba jakie szybowce, nie sadze ze ktoś ryzykowalby dla Pirata. Jednakże szybowce typu Jantar czy Junior... biorąc pod uwagę to, ze są hangarowane ryzyko kradzieży jest stosunkowo małe natomiast DG...Ale czekam na opinie reszty :D
 
Login: maksnastały
Posty: 218
Dołączył(a):
N lut 08, 2015 11:33 pm
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Bezpieczeństwo szybowców

Postprzez ponczek123 » N lis 12, 2017 1:56 pm

Takie rzeczy to nie u nas w spokojnym Pruszczu Gdańskim :)
 
Login: ponczek123
Posty: 68
Dołączył(a):
Pt cze 17, 2016 2:34 pm

Re: Bezpieczeństwo szybowców

Postprzez jarek » N lis 12, 2017 9:54 pm

ponczek123 napisał(a):Takie rzeczy to nie u nas w spokojnym Pruszczu Gdańskim :)

Takiś tego pewien? :twisted:

No to proponuję się zapoznać z historią naszego "spokojengo" aeroklubu bezpośrednio na jego stronie http://www.aeroklub.gda.pl/1203,,aeroklub.html:

W sierpniu 1948 roku jeden z pilotów ucieka samolotem Piper-Cub na Bornholm.


W kilka dni po odwieszeniu lotów 26 października 1950 roku następna ucieczka na samolocie CSS-13 do Szwecji pilotów Tomira i Przemysława Bałutów, studentów Politechniki Gdańskiej pociąga za sobą konsekwencje w postaci zawieszenia lotów i zaprzestania działalności aeroklubu.


Analizując cały aeroklubowy personel latający czołowi „inkwizytorzy” polskich pilotów na czele z towarzyszem Kaczyńskim [Przypadek?! ;) - komentarz Starosta] zezwolili na wykonanie lotów najbardziej zaufanemu z zaufanych pilotowi Jerzemu Kuleszy – zastępcy szefa wyszkolenia Ligi Lotniczej. Jego ucieczka do Szwecji na samolocie CSS-13 stała się największym szokiem ówczesnych służb bezpieczeństwa i władz lotniczych. Konsekwencją tego faktu był definitywny zakaz lotów dla pilotów cywilnych w Polsce.


Tracimy też drugi samolot Gawrona, którego próbowano uprowadzić łącznie z pilotem S. Kaszubowskim Pilot zdołał w końcowej fazie rozbiegu wysunąć się z kabiny samolotu zamykając jednocześnie kran paliwa. Samolot bez paliwa ląduje w odległości kilku kilometrów o lotniska w zabudowaniach. Efektem tego jest kasacja kolejnego samolotu.


Teraz też patrząc co się dzieje pewnie nie jeden myśli by to wszystko rzucić i wylecieć w Bieszczady ;)
 
Login: jarek
Posty: 1333
Dołączył(a):
Śr gru 21, 2011 5:58 pm

Re: Bezpieczeństwo szybowców

Postprzez ponczek123 » Śr lis 15, 2017 6:46 pm

Z całym szacunkiem do twojej osoby ale podajesz przykłady z 1948 i 1950 r.
Nie uważasz że to trochę czasu temu ?
Nie mówię, bo w tych czasach też debili nie brakuje, także trzeba się mieć na baczności...
 
Login: ponczek123
Posty: 68
Dołączył(a):
Pt cze 17, 2016 2:34 pm

Re: Bezpieczeństwo szybowców

Postprzez jaclen » Śr lis 15, 2017 11:35 pm

Ponczek nie skumałeś bazy.
Starosta nie dryfujmy w tę stronę.
Na "zielonym kwadracie" nie mamy poglądów politycznych, religijnych , i wszelkich innych...
Z poważaniem,

Jaclen
 
Login: jaclen
Posty: 1478
Dołączył(a):
Cz kwi 06, 2006 8:45 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Bezpieczeństwo szybowców

Postprzez jarek » Cz lis 16, 2017 7:37 pm

Jeszcze tylko z kronikarskiego obowiązku dodam, że porwanie Gawrona nastąpiło w 1987 r.
i niestety pisana historia klubu urywa się na 1999r. - szkoda bo przecież teraz też "się dzieje" i to całkiem pozytywnie.
 
Login: jarek
Posty: 1333
Dołączył(a):
Śr gru 21, 2011 5:58 pm

Re: Bezpieczeństwo szybowców

Postprzez tomek_s. » Cz lis 16, 2017 9:45 pm

pisana historia klubu urywa się na 1999r. - szkoda bo przecież teraz też "się dzieje" i to całkiem pozytywnie.
poszukiwany jest skryba, który ogarnie lata 1999-2019 tak aby można było wydać część II na 90lecie.
 
Login: tomek_s.
Posty: 5322
Dołączył(a):
Pt kwi 07, 2006 4:14 pm

Powrót do Bezpieczeństwo Lotów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość