1. https://www.youtube.com/watch?v=tkDSfuxJAmc - Wyczepienie na 130m - pilot daje się zaskoczyć - dość anemicznie pochyla szybowiec, chyba wręcz występuje przeciągnięcie - wyraźnie widać jak szybko i o ile spada prędkość zaraz po zerwaniu liny.
Najciekawsze jest jednak to, że w pierwszym odruchu łapie pierwszą gałkę, którą w tym wypadku jest... hamulec! Po chwili na szczęście się orientuje i ciągnie już właściwą.
Ręka na kolanie, ale niech mentalnie wie gdzie jest gałka - jak opadnie skrzydło przy starcie nie będzie czasu na szukanie.
2. https://www.youtube.com/watch?v=d0SC87Z38QE - pilot był zaskoczony, ale od razu zareagował oddaniem drążka
3. https://www.youtube.com/watch?v=xpiHKFW4_V4 - na tym filmie chyba najlepiej widać jak szybko spada prędkość po zerwnaniu liny, zerwanie na 150m pilot ląduje z prostej - bo może
4. https://www.youtube.com/watch?v=1AJv2cEV2SE - rozbicie podczas startu za wyciągarką, mała prędkość
5. https://www.youtube.com/watch?v=JUj-cTQOfTc - przerwany na 140m, mało istotny filmik
6. https://www.youtube.com/watch?v=Ls_VIfxOV8U - zahaczenie skrzydłem o ziemię przy starcie - widać jak zmienia się tor - ważne by z przodu nie stały jakieś szybowce
7. https://www.youtube.com/watch?v=oXt3a1M1z6Q - zerwanie na 85m, skrócony krąg czyli inny manewr niż standardowy - ale przede wszystkim można się przyczepić do drugiej liny leżącej za blisko i szybowca stojącego za blisko po prawej - gdyby opadło prawe skrzydło mógłby wjechać w szybowiec.
Na deser dwa filmiki niezwiązane z startami za wyciągarką:
8. https://www.youtube.com/watch?v=r0I75OZmA-0 - otwarcie owiewki podczas startu, pilot niepanikuje i kontynuuje start
9. https://www.youtube.com/watch?v=f71V1-MTFGg - z innej beczki przerwany start motoszybowca - mało czasu na wybór pola i nieciekawe konsekwencje lekkiego zakrętu.
Zawsze przy starcie staram się nastawić na przerwany ciąg - mogę się tylko miło rozczarować .
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość