Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
| ||||
rozważania dotyczące skoku ratunkowego z wysokości 8-10kmW kontekscie lotów falowych ostatnio zastawiałem się jak taka sytuacja wygląda , gdy skok musi być oddany z 8000-10000m. Może i w temacie ktoś mógłby się wypowiedzieć?
Re: Jakie warsztaty w sezonie zimowym?Najlepiej w tej sprawie zaprosić tych wykładowców:
https://www.onet.pl/?utm_source=lm.face ... 07&utm_v=2 ![]() Pozdrawiam
M
Re: Jakie warsztaty w sezonie zimowym?Widzę, że bezkompromisowo?
![]()
Re: Jakie warsztaty w sezonie zimowym?A kto, poza nimi, skakał ostatnio z 10 kilo?
Ale poważnie napisałem - taki wykład i spotkanie byłyby interesujące... Pozdrawiam
M
Re: Jakie warsztaty w sezonie zimowym?
a czemu chciałbyś wysiadać z szybowca?! ...to jest niebezpieczne! ![]() najważniejsze to nie spanikować i nie otworzyć spadaka zbyt szybko, a na pewno nie w noszeniu, bo gdy cię wyssie na dużą wysokość to zrobi sie bardzo nieprzyjemnie. po wyjściu z szybowca na takiej wysokości raczej instalacji tlenowej nie weźmiesz ze sobą, a więc masz około minutę spadania do wysokości 3-4 km gdzie i tak jest niedobór tlenu, wię pytanie czy w czasie spadania nie „zaśniesz”. otwarcie spadochronu na wysokości 1000m powinno byc w miarę bezpieczne, Ciekawe zapytanie ale mimo wszystko sytuacja bardzo mało prawdopodobna. spadochron plecowy ATL 88/90 Parametry funkcjonalne prędkość opadania przy obciążeniu 77 kg: do 5 m/s czas obrotu o 360°: 8,6 s Ograniczenia eksploatacyjne maksymalna dopuszczalna masa skoczka z wyposażeniem: 115 kg maksymalna dopuszczalna prędkość skoczka w chwili otwarcia pokrowca: 277,8 km/h minimalna dopuszczalna wysokość w momencie skoku z samolotu poruszającego się z prędkością 110 km/h – 100 m zakres temperatur w których spadochron działa niezawodnie: -40,0 ÷ +93,3°C
Re: Jakie warsztaty w sezonie zimowym?Wszystko się zgadza, pytanie czy warto się bardziej dotlenic przed takim wyjściem, czy wstrzymać na trochę oddech... Jak ocenić wysokość...
Niby mało prawdopodobne ale wiele rzeczy ćwiczymy /nawet teoretycznie /mimo że prawdopodobieństwo nie jest wysokie.
Re: Jakie warsztaty w sezonie zimowym?
lepiej mieć więcej tlenu w sobie niż mniej ale czy będziesz miał czas na dodatkowego "sztacha"?
no jeżeli skaczesz nad jeziorem to ....tak! ![]() czy wciąż mówimy o skoku z 8-10km?! ...na tej wysokości występuje nie tylko problem ilości tlenu ale też niskiego ciśnienia jako takiego. Ja bym się raczej skupił na tym co zrobić by ci nie zmroziło/nie oblodziło szybowca, bo zdaje się to jest najczęstsza przyczyna sytuacji niebezpiecznych ( oczywiście poza utratą przytomności ).
Gdy zaczynasz dostrzegać ludzi, którzy patrzą w górę to znaczy, że jesteś blisko ziemi ![]()
no ale Ty masz na myśli skoki awaryjne jako takie. w 2019 zrobiliśmy około 80 lotów, które trwały więcej niż 3h w sumie prawie 400h w powietrzu, w większości na zawodach, gdzie zdarzają się "bliskie spotkania", a więc prawdopodobieństwo takiej sytuacji jest całkiem realne. Czemu zapytałeś o sytuację awaryjną na wysokości z przedziału 8-10km? To jest pytanie z cyklu "jakie jest prawdopodobieństwo, że wsiądziesz do samolotu gdzie są dwie bomby na pokładzie?" Ostatni raz na diamentowej fali od nas latał chyba Mateusz Pusz na wysokości 6km i było to dość dawno, więc przy naszej szerokości geograficznej i odległości od gór prawdopodobieństwo "fartowania" z bardzo wysokiej fali jest w zasadzie zerowe. https://perlanproject.org/blog/11th-ann ... ord-flight
Re: rozważania dotyczące skoku ratunkowego z wysokości 8-10kBędąc na Zarze lądowali zawodnicy którzy byli chwilę temu na 8k. I tak mnie naszło ![]()
Re: rozważania dotyczące skoku ratunkowego z wysokości 8-10k
eh... ja nie twierdzę, że nikt tam nie był. Znam takich, którzy 2 stycznia mieli już blisko 10h nalotu w roku ![]() Piloci mieszkający blisko gór regularnie latają na fali i to raczej ich trzeba pytać jakie mają przemyślenia w temacie zagrożeń. Na razie profil pilotów z Pruszcza jest taki, że w przeważającej większości myślimy co tu zrobić by jakkolwiek być w powietrzu, kilkanaście osób jeździ na zawody i obozy w miarę regularnie, dosłownie kilku z nas latało na fali, i jasno trzeba powiedzieć, że to jest latanie sporadyczne; więc raczej ekspertami od spraw falowych nie jesteśmy.
| ||
Kto przegląda forumUżytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości |
||