Jak się ubrać gdy na dworze jest 15 st C, wiedząc, że za 30 min będziemy marzli pod chmurą?
Poniżej moje patenty, które stosuje gdy przygotowując się do lotów.
na klate:
1. koszulka termoaktywna - koszulkę zakładamy na gołe ciało!
( ja używam Brubeck Thermo - 56% PA, 40% PP, 4% EL )
POLECAM!!!
* w dni pochmurne wkładam czarną, w dni słoneczne szarą ( czarna na słońcu może powodować dyskomfort )
* koszulkę termoaktywna używam nawet gdy temperatura sięga 25 st C (!!!)
* koszulka termoaktywna jest niezbędna nawet dla osób, które w wyniku ruchu pocą się średnio.
gdy biegamy po lotnisku, przepychamy szybowce pocimy się - to jest normalne. gdy jesteśmy ubrani tylko w bawełnianą koszulkę pot zostaje w tkaninie i w szybowcu, na wysokości dość szybko odczuwamy nie przyjemny chłód
2. na koszulkę termoaktywną zakładam koszulkę bawełnianą. ten zestaw nawet w cieple dni jest bardzo komfortowy.
3. w zależności od temperatury na lotnisku i ilości słońca na koszulki zakładam bluzę polarową oraz bezrękawnik.
taki zestaw chroni mnie w bardzo dużym przedziale temperatur!
na nogi:
z zasady staram się nie latać jeansach - trudno w nich utrzymać komfort ( suchość dupy ), a w dni gdy temperatura przekracza 15 st C jest to w moim przypadku po porostu niemożliwe
1.1 kalesony HI Mountain 100% poliester
* jeżeli jest umiarkowana temperatura
1.2 Kalenji 91% Poliester, 9% Elastine
* jeżeli jest zimno
podczas SzMWP 2013 w jednym z lotów okrutnie zmarzłem, mimo że miałem kalesony i spodnie. założenie pod spodnie spodni Kalenji okazało się moim objawieniem! POLECAM!!!
2. na kalesony zakładam lekkie płócienne spodnie z dużą ilością kieszeni
na stopy:
można być naprawdę dobrze ubranym i dać się pokonać poprzez nieosłonięte stopy.
bawełniane skarpetki i adidasy/trampki nie dają rady! Potem siedząc w szybowcu prze połowę lotu mantrujemy "dam radę, dam radę".
w tym punkcie nie podam gotowych linków i nazw. w każdym sklepie sportowym jest duży wybór skarpet.
ja używam głownie skarpet do biegania w nartach biegowych ( mają ocieplenia od spodu i na palcach, a są cieńsze od góry ). ważne, by stopy przez cały czas były suche, ponieważ zdarza się, że zimne stopy działają moczopędnie.
na koniec dwie uwagi:
1. ubrania poliestrowe trzeba częściej prać niż koszulki bawełniane
2. powyższe patenty są sprawdzone i działają w moim przypadku. nie jest powiedziane, że są to uniwersalne rady.
i na sam koniec:
na głowę
*większość czasu na lotnisku i w szybowcu spędzam w kapelusiku sportowym ( z początku jest biały ).
chronię głowę przed przegraniem, a rondo kapelusika chroni oczy i cześć twarzy przed słońcem.
*gdy jest bardzo zimno używam lekkiej czapki wełnianej
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość