• Autor
    Wiadomość

Sceneria Pruszcza

Postprzez jarek » Cz gru 22, 2011 12:42 am

Witam,
Korzystając z chwili wolnego czasu spróbowałem tworzenia scenerii w Condorze.
Okazało się to łatwiejsze niż przypuszczałem, choć dość żmudne - zrobiłem raptem kilka km wokół lotniska - poniżej wrzucam trochę screenów.

Zanim jednak zająłbym się robieniem dalszych okolic wolałbym wiedzieć:
1. czy może już ktoś scenerię Pruszcza (z)robił?
2. ma może dostęp do nadających się do użycia w scenerii zdjęć lotniczych okolic Pruszcza, bo obawiam się, że problematyczne byłoby upublicznienie scenerii stosującej dane np. Google?

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Pozdrawiam,
Starosta
 
Login: jarek
Posty: 1333
Dołączył(a):
Śr gru 21, 2011 5:58 pm

Re: Sceneria Pruszcza

Postprzez tomek_s. » Cz gru 22, 2011 1:31 am

scenerii pruszcza do condora nikt nie robil.
jest we fly symulatorze fragment pruszcza ale nijak sie to ma do tego co widac z szybowca.

.... czy w twojej scenerii z eppr ( pruszcz gdanski )
tez bedzie bryza, zblizanie i wojsko?
:-)
 
Login: tomek_s.
Posty: 5322
Dołączył(a):
Pt kwi 07, 2006 4:14 pm

Re: Sceneria Pruszcza

Postprzez Piotr.Gierwiatowski » Cz gru 22, 2011 7:46 am

Do lotów zapoznawczych i nauki "kroków" z powietrza jak znalazł. Pozdrawiam i chętnie przetestuję wersję beta w przyszłości. :)
-=\\Piotr Gierwiatowski//=-
 
Login: Piotr.Gierwiatowski
Posty: 341
Dołączył(a):
Śr kwi 04, 2007 9:08 pm
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: Sceneria Pruszcza

Postprzez jarek » Cz gru 22, 2011 9:27 am

Bryzę można by zamodelować zaznaczając prawdopodobieństwo termiki na 0. :D Natomiast brakuje mi w Condorze możliwości ustawienia podstawy chmur na 200m. :wink:
"Zbliżanie i wojsko" - takie rzeczy tylko w realu, tak samo brakuje "Wyciągarka naprężaj... Naprężona start" :lol:

Natomiast jeśli tylko znalazłbym takie obiekty 3d w innych sceneriach, to w sumie dałoby radę:

- rozsiać po niebie plus zakonspirować kilku w trawie naszych przyjaciół spadochroniarzy - co prawda stali/spadali by w miejscu, ale w sumie z punktu widzenia siedzenia w kabinie i czekania na wolne niebo tak to właśnie wygląda :roll:

- wyłożyć porządny start, zasiedlić kwadrat tłumkiem chętnych czekającym na swoją kolej i paxami ciągnącymi stadami by polatać "po kościele" :D

- hangar (nie odpowiadam za pokusę lotów hangarowych :D) + kilka samolotów

- murek + jarmarczne namioty "na giełdzie" (jakieś obiekty namiotów już mam)

- ogródki działkowe

- elektrownia wiatrowa (obiekty wiatraków już mam)

- rafineria (coś rafineriopodobnego też już mam)

- natomiast obiektu tak pięknej wyciągarki jaką mamy na pewno nie znajdę (ale w sumie Condorowa "wyciąga" jak ta stara) :D

Jak widać pomysłów dużo, oby tylko czasu starczyło.

Jeśli w condorowych sceneriach natrafiliście na jakieś przydatne obiekty to dajcie znać (najlepiej od razu ze wskazaniem pliku obiektu 3d).
 
Login: jarek
Posty: 1333
Dołączył(a):
Śr gru 21, 2011 5:58 pm

Re: Sceneria Pruszcza

Postprzez A.Woo » Cz gru 22, 2011 11:04 am

Wow! Gratuluję pomysłu! Proponuję stworzenie scenerii okolic Kornego w promieniu 100km z odwzorowaniem termiki. Stamtąd robi się najwięcej przelotów i jak znalazł byłoby na obecne zimowe wieczory jako przygotowanie do sezonu.

Opisz jak to zrobiłeś ile czasu ci to zajęło etc. Pomysł wyśmienity!
 
Login: A.Woo
Posty: 895
Dołączył(a):
N gru 17, 2006 12:46 am

Re: Sceneria Pruszcza

Postprzez ostraczkowski » Cz gru 22, 2011 12:45 pm

Super sprawa! :)
 
Login: ostraczkowski
Posty: 699
Dołączył(a):
So cze 18, 2011 11:32 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Sceneria Pruszcza

Postprzez tomek_s. » Cz gru 22, 2011 1:17 pm

Super sprawa!

oczywiscie, ze super sprawa.
teraz trzeba rzecywistosc do symulatora dorownac i PW 5 zakupic do klubu :-)

Proponuję stworzenie scenerii okolic Kornego w promieniu 100km z odwzorowaniem termiki.

idealnie byloby zrobic tojkat EPPR,EPKO, EPGI, zakladajac, ze od kornego promien 100 km to i EPPR i EPGI zawrze sie w takiej scenerii. niestety sporo dlubania.

odwzorowanie termiki to najlepiej robi silentwings. http://silentwings.no/
tereny termiczne symuluja na podstawie zdjec podczerwieni.
 
Login: tomek_s.
Posty: 5322
Dołączył(a):
Pt kwi 07, 2006 4:14 pm

Re: Sceneria Pruszcza

Postprzez jarek » Cz gru 22, 2011 9:12 pm

Andrzej Wąsik napisał(a):Proponuję stworzenie scenerii okolic Kornego w promieniu 100km z odwzorowaniem termiki. (...)Opisz jak to zrobiłeś ile czasu ci to zajęło etc.

Najistotniejsze informacje zawiera Scenery Toolkit.pdf będący częścią oficjalnego narzędzia do tworzenia scenerii Condora - Condor Scenery Toolkit, przy czym zamiast generować tekstury za pomocą Terragen po prostu nakładam w odpowiednie miejsca zdjęcia lotnicze. Na forum condora jest podsekcja Scenery a w niej są filmiki instruktażowe, ale w sumie bardzo rozwlekłe i nie obejmujące końcowych etapów. Condora mam od 24 listopada, a pierwsze przymiarki do tworzenia scenerii wykonałem przedwczoraj. Poniższy obrazek to widok mapy w edytorze - szaro czarne to mapa wysokości uzyskana z danych SRTM (dane satelitarne wysokości, dla Polski dane są w pliku srtm_40_02.ZIP, ja użyłem mały wycinek, w sumie trochę na wyrost bo u nas jest przeraźliwie płasko), ciemnozielony kwadrat to wielkość jednego sektora Terragena (jest to bitmapa 8192x8192 bo na taką rozdzielczość się zdecydowałem - na stronie condora jest narzędzie które umożliwia w razie czego pomniejszyć tekstury) i w jego obrębie widać zdjęcia lotnicze już ręcznie nakładane. Żółte napisy to lotniska, a tak na prawdę to po prostu sztuczne punkty, które ponakładałem by potwierdzić kalibrację zdjęć. Obiekty 3d nakłada się bezpośrednio w edytorze, sceneria Słowacji ma przydatne obiekty, za których pomocą można poskładać sobie miasta. Osobną warstwą zaznacza się gdzie są tereny zalesione oraz to gdzie jest większe prawdopodobieństwo termiki.
Samo nakładanie zdjęć robię w Gimpie, kluczowe jest w opcjach narzędzi rotacji i skalowania włączenie sobie przezroczystości, bez tego zachowywanie kątów i proporcji było makabrą.
Obrazek
Na razie chciałbym zrobić okolice Pruszcza tak do Tczewa, dzięki temu będę mógł też bardziej ocenić wierność Condora jako symulatora w ogóle (dlatego też właśnie zainwestowałem w Plane Pack 1 z PW-5 bo chyba jest najbliższy Puchaczowi). Natomiast zachęcam do samodzielnego spróbowania sił w tworzeniu scenerii, bo tak jak już pisałem jest to prostsze niż się wydaje.
 
Login: jarek
Posty: 1333
Dołączył(a):
Śr gru 21, 2011 5:58 pm

Re: Sceneria Pruszcza

Postprzez jarek » Pn gru 26, 2011 11:01 pm

Ponieważ przemigrowanie już wprowadzonych danych do większej mapy okazało się problematyczne, podjąłem decyzję by już teraz zacząć robić większą mapę:
Obrazek
Jak widać zasięgiem jest w stanie objąć również lisie kąty, korne, słupsk i elbląg.
Nadal będę skupiał się na okolicach Pruszcza, ale w ten sposób w przyszłości nie będzie problemów z uszczegóławianiem dalszych okolic, a nawet dałoby się z kimś chętnym podzielić pracą (chodzi o opracowywanie tekstur dla poszczególnych zaznaczonych na żółto kwadratów).
 
Login: jarek
Posty: 1333
Dołączył(a):
Śr gru 21, 2011 5:58 pm

Re: Sceneria Pruszcza

Postprzez mateusz.pusz » Pn gru 26, 2011 11:13 pm

Jesli bedzie taka potrzeba to moge pomoc przy prawym gornym ;-)
 
Login: mateusz.pusz
Posty: 912
Dołączył(a):
Śr maja 27, 2009 8:12 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Sceneria Pruszcza

Postprzez A.Woo » Pn gru 26, 2011 11:42 pm

mateusz.pusz napisał(a):Jesli bedzie taka potrzeba to moge pomoc przy prawym gornym ;-)

Ty powiedz lepiej kiedy będziemy latać w Condor'ze?!

P.S. Czy jest jakiś sposób, żeby zdobyć mapy termiczne północnej Polski?!
 
Login: A.Woo
Posty: 895
Dołączył(a):
N gru 17, 2006 12:46 am

Re: Sceneria Pruszcza

Postprzez tomek_s. » Wt gru 27, 2011 12:16 pm

P.S. Czy jest jakiś sposób, żeby zdobyć mapy termiczne północnej Polski?!


rozumiem, ze zmierzasz do tego :

"Thermal modeling in Silent Wings is based on ground heat capacity models deduced from spectral analysis of certain satellite images(...)"
http://silentwings.no/imagecatalogue/imageview/101/?RefererURL=/article/articleview/10/1/1/
 
Login: tomek_s.
Posty: 5322
Dołączył(a):
Pt kwi 07, 2006 4:14 pm

Re: Sceneria Pruszcza

Postprzez A.Woo » Wt gru 27, 2011 12:58 pm

tomek_s. napisał(a):"Thermal modeling in Silent Wings is based on ground heat capacity models deduced from spectral analysis of certain satellite images(...)"


Dokładnie.
 
Login: A.Woo
Posty: 895
Dołączył(a):
N gru 17, 2006 12:46 am

Re: Sceneria Pruszcza

Postprzez tomek_s. » Wt gru 27, 2011 2:42 pm

tomek_s. napisał(a):
"Thermal modeling in Silent Wings is based on ground heat capacity models deduced from spectral analysis of certain satellite images(...)"


Dokładnie.

tak jak rozmawialismy poza forum, gdyby miec takie zdjecia to byloby idealnie.
sceneria zbudowana na tej podstawie odzwierciedlalaby warunki panujace w realu i moznaby, wytyczajac trase, omijac "zabie kraje", a nie tracic czas na walke w parterze w okolicach punktu zwrotego "sworne gacie".
 
Login: tomek_s.
Posty: 5322
Dołączył(a):
Pt kwi 07, 2006 4:14 pm

Re: Sceneria Pruszcza

Postprzez jarek » Wt gru 27, 2011 5:57 pm

mateusz.pusz napisał(a):Jesli bedzie taka potrzeba to moge pomoc przy prawym gornym ;-)

No na teksturowaniu zatoki gdańskiej na niebiesko aż tak bardzo bym się nie skupiał. ;-)
Jakby ktoś faktycznie chciał w długie zimowe wieczory porobić tekstury dla jakiegoś sektora to proszę bardzo, poniżej daję URL do pliku TRN (spakowany 7-zipem) na podstawie którego można utworzyć taką samą scenerię jaką obecnie stosuję (oczywiście bez tekstur lotniczych bo te zajmują setki megabajtów).
http://speedy.sh/K3Ry4/polska-pn3.7z
Obecnie robię sektory terragen: 0204, 0203, 0104, 0103 więc by nasza praca się nie nakładała proponuję wybrać sobie inny rejon - np. 0403 - Korne, lub 0200 - Lisie kąty. Tekstura powinna mieć rozmiar będący potęgą dwójki - ja stosuję 8192 ale dla 4096 idzie dużo sprawniej. Więcej info w dokumentacji programu Condor Scenery Toolkit.
BTW zrobiłem "trójwymiarowe" obiekty "strzała" i "ogranicznik", po ich wyłożeniu na trawce w Pruszczu lądowania są dużo hmm... zabawniejsze ;-).
 
Login: jarek
Posty: 1333
Dołączył(a):
Śr gru 21, 2011 5:58 pm

Następna strona

Powrót do Projekt "Condor"

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron