Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
| ||||
PrievidzaHej,
Dzisiaj lotnisko już na wyschło wystarczająco więc wypuścili nas na obarówkę 2:30h. http://www.soaringspot.com/fcc2013/resu ... /day1.html Na start trzeba było zaciągnąć się ręcznie aby nie rozjeździć lotniska. Na większości trasy była bezchmurna. Najlepiej nosiło na północ od lotniska tzn. 2-3 m/s i podstawa nawet 2000 AGL Wrzuciłem swój lot na gcup i dodałem parę zdjęć. http://pl.gcup.eu/public/index3.php?lpg ... serid=2164 Miłego oglądania pozdrawiam Wojtek Izdebski
Re: Prievidzadzieki za (foto)relace i trzymam kciuki
![]() ![]()
Re: PrievidzaGratulacje Wojtek! Niezle jak na pierwszy lot termiczny w sezonie
![]() Kilka hintow dla osob, ktore nie znaja sie zbyt dobrze na GCUP.EU: 1. Prievidza jest dodana do zawodow GCUP.EU. Mozecie ja znalezc klikajac przycisk Zawody. Znajdziecie tam profile wszystkich pilotow oraz loty podzielone na poszczegolne klasy tych pilotow, ktorzy bawia sie w GCUP. Niestety admin zawodow chyba daje ciala i nie chce mu sie w serwis wklepywac obszarowek przez co Wojtek dzisiaj dostal mniej punktow do Pucharu niz by teoretycznie mogl ![]() 2. Aby moc widziec loty pilotow zagranicznych na zawodach nalezy uzywac serwisu globalnego (nie polskiej podstrony). Najlatwiej to zrobic usuwajac przedrostek "pl." w adresie strony. Czyli adres: http://pl.gcup.eu/public/index3.php?loa ... utezid=297 zmieniamy na: http://gcup.eu/public/index3.php?load_p ... utezid=297 3. Polecam porownywac sobie loty wewnatrz stawki. Loty konkretnej klasy mozna wybrac klikajac na powyzszej stronie i trafimy na przyklad tu: http://gcup.eu/public/index3.php?load_p ... age=polish Na tej stronie mozna analizowac kazdy lot niezaleznie lub nalozyc kilka lotow na raz na mape naciskajac link "wiecej lotow na mape" w prawym gornym rogu. [Niestety po nacisnieciu linka serwis jak na razie gubi informacje o klasach i pokazuje wszystkie loty dnia. Moim zdaniem to wada i pogadam o tym z autorem.] Dzieki temu mozemy dostac na przyklad takie zestwienie lotu pilotow: http://gcup.eu/public/index3.php?lpg=zo ... 0515_50518 Polecam wybranie mapy w trybie Google Earth! ![]() 4. Na widoku mapy zawsze widac deklaracje (kolor zielony) i to co sobie GCUP wykoncypowal jesli deklaracja byla niespelniona lub nieoplacalna (kolor bialy).
Re: PrievidzaWojtku ciśnij, ciśnij!
Widzę, żę 15.04 spociłeś się przebijając się przez górkę, spadłeś nisko ale wywindowałeś się na dolot - może za bardzo tracąc czas. Może starczyłoby wykręcić się do 800m. Ale to dywagacje siedzącego z piwem w fotelu... Sorry. Kibicuję i trzymam kciuki. Zazdroszczę i mam nadzieję, że też dorosnę. Miło mi, że tak lubisz focić mojego Volksa.... Z poważaniem,
Jaclen
Re: PrievidzaHej
Dla spragnionych fotek i lotów ma zestaw z dzisiejszego dnia ![]() Dzisiaj też była obszarówka 2:35h http://www.soaringspot.com/fcc2013/resu ... /day2.html Tylko tym razem puścili nas na bezchmurną w NiżneTatry które mają ponad 2000 m ![]() Z racji że średnio mogłem się z kimś zgrać musiałem sam lecieć w te "niskie góry" (to nie są warunki dla pilota niżinnego). Na szczęście wszystko dobrze się skończyło tzn. konkurencja obleciana, doświadczenie bezcenne "gacie do prania" ![]() http://pl.gcup.eu/public/index3.php?lpg ... t_id=50540 Niestety nie wszyscy mieli tyle szczęścia Jeden szybowiec zniszczony (libellka o znakach 184) pilot Krzystof Owsiany z połamanymi żebrami wylądował w szpitalu. Drugi szybowiec poważnie uszkodzony po lądowaniu w górach ![]() Pozdrawiam Wojtek Izdebski
Re: Prievidza
Gacie wypierzesz, żebra się zrosną ale Jantara chciałbym w AG wylaszować... Pilnuj się, szacun. Trzymam kciuki. Zastanawiam się czy zabrałeś płozę do Jantara, bo śniegu na szczytach jeszcze mnóstwo. Z poważaniem,
Jaclen
Re: PrievidzaWidze Wotku, ze koniecznie chciales Chopok dzisiaj zobaczyc: http://gcup.eu/public/index3.php?lpg=zo ... 0538_50540
![]() Tak dalej! Dbaj prosze o siebie i nasza Sigme.
Re: Prievidza
Moj blad a serwis dziala OK. Obszarowka nie powinna byc punktowana na rowni z "normalnym" zadaniem bo jest z zalozenia latwiejsza do oblecenia i latwiej na niej uzyskac dobre predkosci. Dlatego serwis traktuje ja jak trase z deklaracja z powietrza i daje nizsze mnozniki.
Poprawione.
Re: Prievidza
No, no wpadłeś Wojtku w oko Lence Sivakowej... Z poważaniem,
Jaclen
Re: Prievidza
To z powodu dużego ptaka co to go ma ze sobą ![]()
Re: Prievidza
no i mamy dowod dlaczego brakuje acu w kulbie ![]() p.s. ladne kaloszki ![]()
Re: PrievidzaHej,
Akumulatory wziąłem 2 ale zostawiłem swój w klubie czyli bilans jest taki jeden szybowiec i jeden akumulator. Zmieniając temat na dzisiejsze latanie. Zapowiadali na dzisiaj trochę chmur i faktycznie były ze trzy po 15 a poza tym bez zmian bezchmurna po górach tylko tym razem kominy robiły psikusa i pojawiały się w innych miejscach niż sobie to wyobrażałem ( inni też mieli problemy z ich znalezieniem). Efektem tego zrobiłem tylko przelot do srebrnej odznaki (68 km). Chyba bierki to sport dla mnie. Po pierwszym odejściu doleciałem do końca doliny Prievidzy i z racji że nic nie mogłem znaleźć wróciłem z podkulonym ogonem na lotnisko. Gdy się z powrotem wykręciłem była już 14:30 i wszyscy już od godziny na trasie więc za późno aby w takich warunkach lecieć 3 godziny. Zrobiłem tylko skok do pierwszej strefy i ledwo co wróciłem do lotniska. Wojtek Izdebski
Re: Prievidzatak sie teraz zastanawiam dlaczego wojtek zaczal pisac relacje w tym dziale.
co wy na to by przeniesc ten watek do dzialu foto/wideo/inne ?
Re: Prievidza - 19-4 ( IV konkurencja)Cześć,
Dzisiaj dla "odmiany" również konkurencja AAT tylko że 2 h bo miał przyjść front. Z tego względu razem z Michałem latającym na jantarze o znakach IF odeszliśmy w miarę szybko bo o 13:10. Jak się później okazało to był błąd gdyż front się zatrzymał przed rejonem lotów i dawał wilgotne powietrze w którym tworzyły się cu o podstawie 2100 AGL i noszeniach rzędu 3-4 m/s. My z Michałem wykręciliśmy się na pierwszych strzępkach które nie dawały jeszcze takich noszeń. Dolatując do drugiej strefy rozdzieliliśmy się na chwilę. Ja zostałem w tyle w takim 1 m/s a Michał poleciał do przodu szukać czegoś lepszego. Efekt tego był marny gdyż nic nie znalazł i musiał lądować w polu. Jak na ironię jakieś 4 km na SW od Michała zalazłem stałe 2 m/s i wykręciłem się do podstawy. Zadowolony z wykręcenia sie do 1800 m poleciałem dalej do pierwszych kłaczków. Niestety nie zabierały mnie one i skończyłem po 44 km walcząc na 300 m aby nie dać w pole. W między czasie przekroczyłem obwiednie zawodów o 200 m i zaliczyli mi tylko kilometry do tego miejsca ![]() Po wygrzebaniu się z pola przykleiłem się z powrotem do górek lecz spadłem znowu na 600 m ale tym razem miałem więcej szczęścia i w 1,8 m/s średniego z całego komina wykręciłem dolot do lotniska. PS. Relacje zacząłem pisać w tym dziale gdyż dotyczy to zawodów. Tomku jeśli uważasz że lepiej to dać gdzieś indziej to po prostu przenieść cały wątek. Pozdrawiam Wojtek Wojtek Izdebski
| ||
Kto przegląda forumUżytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
||