Zapraszam do przeczytania relacji naszych pilotów z ich udziału w zawodach Ostrów Glide 2018.
http://szybowce.gda.pl/ostrow-glide-2018/
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
| ||||
relacja z OstrowaZapraszam do przeczytania relacji naszych pilotów z ich udziału w zawodach Ostrów Glide 2018.
http://szybowce.gda.pl/ostrow-glide-2018/
Re: relacja z OstrowaŚwietna relacja.
"Komisarz Sportowy zaproponował dla klasy Club obszarówkę 203.06 km / 438.36 km (320.03 km) przewidzianą na 3:30h." Jak to rozumieć? Ile w końcu miała ta trasa? Wybaczcie jeśli to podstawowa wiedza ![]() Pozdrawiam
Re: relacja z OstrowaTrasa miala tyle ile pilot przeleciał
![]() AAT poczytaj Z poważaniem,
Jaclen
Re: relacja z Ostrowa
tu właśnie widać różnicę między nami, a resztą Polski - jesteśmy niewlatani ale spokojnie (!!!) do wszystkiego dojdziemy! tak na szybko:
obszary to zwykle koła o dość dużej średnicy - czasem nawet 35km. - pierwsza wartość 203.06 km opisuje trasę przelecianą po minimach - dziabniesz strefę i lecisz do następnej - druga wartość 438.36 km opisuje trasę przelecianą po maksimach - wlatujesz w strefę i lecisz do jej końca, a dopiero potem lecisz do następnej. - trzecia wartość 320.03 km to trasa podana do środków tych stref. punktowana jest najwyższa prędkość na oblecianej trasie. cały myk polega na tym by obserwować pogodę i jeśli w danym obszarze/w ramach danej strefy są dobre warunki to trzeba w tej strefie lecieć jak najdalej. zawsze przy obszarówkach jest podany minimalny czas zadania - jak są dobre warunki wymusza to konieczność wlecenia głębiej do danej strefy. obszarówki rozbijają peletony i czynią zawody ciekawszymi. nawigacje szybowcowe ( LK8K, XCS, SY ) pomagają estymować głębokość "nakłucia" poszczególnych stref - warto ten temat rozpracować przed lotami. Zadania AAT ch proste to są jeszcze niezrozumiałe dla naszej małej gromadki ale to w najbliższym czasie się zmieni ![]() do poczytania: https://www.xcontest.org/xrace/about-aat/
Re: relacja z Ostrowa
I to jest ot czego jeszcze nie umiem... W zadaniach RT droga jest stała i liczy sie jak najkrótszy czas oblecenia aby vśr była max. W AAT czas jest zadany trzeba więc aby max vśr osiągnąć, zrobić jak największą droge w tym czasie. Niby proste ale w praktyce za mało doświadczenia niestety... Z poważaniem,
Jaclen
Re: relacja z OstrowaZ obserwacji wydaje mi się, że zazwyczaj opłaca się latać po minimach (a konkretniej: w czasie minimalnym), tak żeby dolot stanowił jak największa część całego przelotu i żeby uniknąć lotu w słabnących pod wieczór warunkach. Ale ze mnie żaden zawodnik, wiec może nie mam racji
![]()
Re: relacja z OstrowaI teraz wszystko jasne. Fajne!
Dzięki za link !!! Świetnie wytłumaczone! Na takich zawodach zawsze /zwykle są wykładane obszarówki? Byłem święcie przekonany, że jest zupełnie inaczej. Ciekawe jak nasz soft ułatwia skuteczne realizowanie obszarówek. W XCSoar widziałem, że dla AAT należy podać czas startu i zakończenia zadania. Ciekawe co soft podpowiada w trakcie zadania ![]() Pozdrawiam.
Re: relacja z Ostrowa
Zwykle na zawodach wykłada się AAT gdy pogoda jest średnia i nie do końca określona czyli "może będzie OK'ej ale wcale nie musi". Na BrasovCup 100% zadań to były obszarówki ale to z uwagi na rozpiętość współczynników w danej klasie. Myślę, że to doskonały sposób na wyłożenie jednej trasy dla pilotów o różnym doświadczeniu i sprzęcie. SzMP2019 będą się odbywały pod znakiem zadań AAT ![]() więcej do poczytania o BrasovCup tutaj: http://szybowce.gda.pl/brasov-cup-2018-rumunia/
jak przed lotem podasz wartości MC to zasugeruje jak daleko "nakłuć" poszczególne strefy; w trakcie lotu analizuje twoją prędkość i sugeruje jak daleko nakłuć ostatnią strefę; jeśli zbyt szybko zrobisz zwrot w kierunku mety lusterko zawoła, że możesz się spodziewać przecięcia linii mety przed czasem. zadań AAT w zasadzie nie da się zrobić "na mapę".
Re: relacja z Ostrowa
Dzięki. Wszystko układa się w sensowną całość.
Re: relacja z OstrowaKolega szwed z zawodów w Ostrowie przystępnie tłumaczy AAT:
https://www.youtube.com/watch?v=NyCxhEwERCA Proste recepty typu: latanie po minimach, max drogi w I strefie to półprawdy. Elektronika dużo podpowiada ale nie wszystko. Kluczem jest odpowiednie odczytanie pogody i jej dynamiki w I strefie i następnych. A to trzeba latać, latać, latać... Z poważaniem,
Jaclen
| ||
Kto przegląda forumUżytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
||