chciałbym polatać w sobotę w Kornym,
czy jest ktoś jeszcze zainteresowany jeżeli będzie sprawna holówka?
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
| ||||
KORNE 11-12.07chciałbym polatać w sobotę w Kornym,
czy jest ktoś jeszcze zainteresowany jeżeli będzie sprawna holówka?
Re: KORNE 11-12.07Jak bedzie pogoda to mozliwe, ze sie dolacze
Re: KORNE 11-12.07dopiero po godzinie 21 będzie wiadomo czy holówka będzie gotowa
Re: KORNE 11-12.07W hangarze jest jedna nasza klubowa ładowarka - dla odróżnienia oznaczyłem ją naklejając "x" ductapem.
Niestety wczoraj nie zdążyłem zabrać z EPPR ze sobą wózka hangarowego pod koło - jakby ktoś przy okazji mógł przywieźć to by usprawniło hangarowania. Ważne 1. DG obecnie jest na mnie, a Astir na Jarka Soboczyńskiego - koniecznie przynajmniej dzień wcześniej trzeba uzgodnić telefonicznie z osobą odpowiedzialną za dany szybowiec, że chciałoby się na nim latać. 2. Osoba chcąca latać w EPKO poza kompletem aktualnych papierów powinna mieć ważny zdany egzamin z przeglądu przedstartowego u szefa technicznego - bez tego nie może wypełniać dokumentów. Daty ważności papierów i egzaminu najlepiej wpisać w WebChrono (każdy może to zrobić samodzielnie). 3. Po lotach należy koniecznie jeszcze tego samego dnia wysłać zdjęcie prawidłowo wypełnionego PDP na adres mailowy podany w PDP oraz do osoby odpowiedzialnej za dany szybowiec. Trochę porad: 1. Pamiętajmy, że zachowanie pojedynczych osób będzie świadczyło o całym naszym klubie, więc godnie go reprezentujmy, tak byśmy byli w EPKO nadal mile widziani - nie bałagańmy, zamykajmy po sobie hangar itp. 2. Nie podjeżdżajcie w okolice hangaru w EPKO samochodem jeśli celem nie jest od razu przywiezienie/zabranie wózka szybowcowego - niszczy to trawę, a potem pył z ziemi niszczy st.pow. - samochód zostawiajcie na ogólnodostępnym parkingu, jeśli musicie pociągnąć szybowiec to podjedźcie samochodem DOPIERO jak już wszystko będzie gotowe do holowania tak że od razu odjedziecie. 3. Zabrać ze sobą własne wiaderko, szmatki tak by po lotach wymyć szybowiec. 4. Zrobić porządny przegląd przedstartowy - szczególnie pod kątem pojawienia się nowych otarć i ew ciał obcych (typu gryzonie) w kadłubie, skrzydłach itp - był w EPKO przypadek, że martwa mysz zablokowała lotkę. 5. Po przetransportowaniu na start zaraz odpiąć kółko ogonowe - był w EPKO przypadek że pilot poleciał z kółkiem by zaraz mieć bardzo stresujące lądowanie. 6. Przeszkolić osobę podczepiającą szybowiec - najlepiej demonstrując podczepienie i potem sprawdzając jak podczepia - wyczepienie się liny nad lasem może być bardzo niefajne. 7. Dokładnie omówić z holownikiem trajektorię startu i sytuacje awaryjne, możliwe kierunki lądowania awaryjnego 8. Uwaga na sytuację gdy holówka pierwszym pociągnięciem szarpnie szybowiec tak, że wyprzedzi on linę - szybowiec może się wyczepić - podejrzewam że to może w szczególności nastąpić przy starcie na kierunku 24 - tj gdy szybowiec startowałby z tej lekkiej górki na las. 9. W kabinie po zapięciu pasami upewnić się, że jesteśmy w stanie swobodnie sięgnąć ręką do wyczepu. 10. Oszczędzajcie i ładujcie akumulatory - niestety mamy jedną łądowarkę tak więc po lotach od razu przystąpcie do ładowania, tak by zostawić po sobie oba akumulatory naładowane. 11. Po powrocie róbcie standardowy krąg nad lotniskowy, tak by sprawdzić czy na pasie nie ma przeszkód oraz by zameldować pozycję z wiatrem i sprawdzenie wysunięcie podwozia - był już w EPKO przypadek lądowania na brzuchu i oderwania klapki podwozia Ostatnio edytowano Pt lip 10, 2020 8:50 pm przez jarek, łącznie edytowano 2 razy
Re: KORNE 11-12.07Hej,
Mogę wypożyczyć prywatną ładowarkę do max 29.VII pod warunkiem iż ktoś będzie za nią odpowiedzialny i wróci do mnie na czas. Ładowarka do odbioru na Żabiance lub mogą ją jutro zabrać do klubu. Wojtek Izdebski
Re: KORNE 11-12.07Cześć,
@Jarku , dzięki za cenne wskazówki. @Wojtku , jeżeli jutro będziemy jechać do Kornego to podjadę jutro do klubu po wózek. Mógłbym też zabrać ładowarkę, odpowiadać za nią i dostarczyć z powrotem w wyznaczonym terminie. Jeśli nie pojedziemy do Kornego , zostanę z Wami w Pruszczu. Rafał
605 992 864
Re: KORNE 11-12.07W powyższym moim poście dodałem jeszcze sekcję Ważne.
Re: KORNE 11-12.07
Piękne zebrałeś sensowne porady. Od siebie dodam: - pamiętajmy, że zdanie właściciela lądowiska EPKO jest święte. Bezwzględnie stosujmy się do zaleceń i poleceń, nawet jeżeli wydają nam się niezbyt sensowne. Uwierzcie, wszystkie zalecenia Lecha mają głęboki sens z punktu widzenia osoby, która dba aby to wszystko utrzymać w jako takim stanie. - w hangarze jest dużo prywatnego sprzętu, akcesoriów, narzędzi, szmatek, smarów, dupereli, itp... Jeżeli coś bierzemy "na chwilę" bo potrzebujemy, to pamiętajmy aby po użyciu KONIECZNIE odstawić/położyć to "coś" na miejsce skąd zabraliśmy. Nawet jeżeli z pozoru wydawało się, że jest to tylko szmatka w bałaganie. To właśnie może być specjalna szmatka do np. wiatrakowca i jego właściciel oczekuje, że ta szmatka jest zawsze w miejscu gdzie ją zostawił... - muchy najlepiej czyścić po wylądowaniu jak są mokre - nie odkładajcie mycia szybowca po wylądowaniu. - lecąc na przelot pamiętajcie o umówieniu obstawy naziemnej, która was ściągnie z pola. Latajcie reszta jest niczym. Ja na razie mocno uziemiony... Z poważaniem,
Jaclen
Re: KORNE 11-12.07Wygląda na to że w niedzielę będziemy się próbowali ja, jarek s, jacek cypis i kszysztofs. Czyli dwa astiry i dwa degiczki. Zobaczymy co z tego wyjdzie
![]()
| ||
Kto przegląda forumUżytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
||