Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
| ||||
Wyjazd do EPKO 27-29.07Cześć,
Chętnie pojechałbym do Kornego z puchaczem polatać w ten weekend,czy znajdzie się chętny instruktor jak i uczniowie ?
Re: Wyjazd do EPKO 27-29.071. jeśli chcemy jechać do EPKO to bez sensu pisać o tym w dziale EPPR. ( przeniosłem post tutaj ).
2. instruktorzy to pewnie się znajdą, w najbliższy weekend w EPPR VW mania więc lotów na szybowcach spodziewać się nie należy. 3. ostateczne potwierdzenie wyjazdu sugeruję pozostawić na "bliżej piątku" bo wsio zależī od pogody. 4. #Bartek_Warda ...a czy Tobie nie została przypadkiem do zrobienia sama termika samodzielna?! ...po co Tobie wyjazd z instruktorem ?!
Re: Wyjazd do EPKO 27-29.07Chętnie bym porwał DG do Kornego na weekend jeśli będzie warun.
Tomek jest taka opcja? Ja to w ogóle chciałem być w sekcji ale mnie nie przyjęli za wazeliniarstwo....
Re: Wyjazd do EPKO 27-29.07Pytanie czy będzie co porywać...
Jedno DG JacekL bierze do Lisich Drugie DG nie wiem czy ma (już przez kogoś) zaklepane jakieś plany "wyjazdowe" na najbliższy czas, ale po sobocie było nielotne (niesprawny "mechanizm powrotu linki zaczepu") - zanim ktokolwiek będzie je porywać, wpierw niech się upewni czy mechanicy sprawdzili/naprawili zaczep (i poświadczyli to odpowiednim wpisem w PDP ) .
Re: Wyjazd do EPKO 27-29.07Hej też bym się pisał na jeden dzień na DG (AG1) prawdopodobne sobota.
Pozdrawiam Wojtek Wojtek Izdebski
Re: Wyjazd do EPKO 27-29.07Kochani, zwróćcie proszę uwagę , że w weekend jest VW-mania i wszelkie roszady sprzętu mogą być bardzo utrudnione, dlatego proponuję- jeśli zapadnie decyzja z Waszej strony- powrzucać szybowce na wózki w czwartek. W piątek od 17 na lotnisko zaczynają wjeżdżać VW i po tej godzinie będzie ciężko się wydostać (info. od Asi)
Re: Wyjazd do EPKO 27-29.07
hm... a przeszedłeś szkolenie/pogadankę n/t DG i jego składania/rozkładania/wyciągania z wózka/wsadzania na wózek. niby filozofii nie ma ale jednak jak sobie przypominam rurkę K-1 z Juniora to mam poważne obawy. Każdy wózek ma swoją filozofię i koniecznie trzeba znać niuanse, bo potem są straty w sprzęcie.
Mieszko, sugeruję w najbliższym weekend uczestniczyć w składaniu i rozkładaniu DG pod przewodnictwem Wojtka lub moim. W zależności od rozwoju sytuacji przewietrzyłbym się w sobotę w EPKO ( Wojtku, daj proszę asap znać jakie są Twoje plany ). Mieszko, sugeruję w najbliższym czasie wykonać 3-4 lądowania w celu zapoznania się z DG i możesz śmigać. ( przypominam, że DG ma spięte hamulce aerodynamiczne z hamulcem na koło ).
Re: Wyjazd do EPKO 27-29.07
Tak przeszedłem. Pod czujnym okiem Jarka. A Jarka oko jest czujne. Tak wiem ze ma spięte, miałem już kilka lądowań. dwa pozostałe chciałem wykonać w Kornem. I dzida na trasę. Także jak DG AG1 będzie sprawne to je bierę, A z Wojtkiem czuję że się jakoś dogadam. Bo z Wojtkiem zawsze się można dogadać. Kogo męczyć o sprawność szybowca? Asię? Ja to w ogóle chciałem być w sekcji ale mnie nie przyjęli za wazeliniarstwo....
Re: Wyjazd do EPKO 27-29.07
możecie nie męczyć nikogo. rozsypał się zaczep i został wymontowany w celu wysłania do regeneracji. szybowca nie będzie na weekend, a może nawet na miesiąc. ( powyższa informację pozyskałem w rozmowie ze Staszkiem Krawcem )
Re: Wyjazd do EPKO 27-29.07Mogę potwierdzić, że Mieszko brał udział w kilku załadunkach/rozładunkach DG.
Przy całej mojej czujności nie jestem jednak instruktorem. Przypominam, że w WebChrono w menu "Sprzęt -> Instrukcje załadunku" (https://webchrono.pl/assets/sailplane_i ... ck_dg.html) jest instrukcja ładowania DG na wózek, opis dotyczy wózka pod G1 (SP-4013). Czy można się dowiedzieć ile taki zaczep kosztuje - może efektywniejsza czasowo by była zrzutka?
Re: Wyjazd do EPKO 27-29.07No to pozamiatane na weekend w Kornym.
Idę na piwo. Ja to w ogóle chciałem być w sekcji ale mnie nie przyjęli za wazeliniarstwo....
Re: Wyjazd do EPKO 27-29.07I jeszcze jeden wpis wyjaśniający moją postawę w temacie laszowań sprzętu.
W ostatnim czasie odbyłem kilka rozmów z osobami o różnym wlataniu oraz różnych lotniczych aspiracjach. Chciałbym by jasne były zasady dopuszczania do laszowań szybszych szybowców oraz do ewentualnego brania sprzętu na wyjazdowe występy. Jeśli pilot chce ambitnie latać i oddalać się od lotniska, i bezpiecznie na lotnisko wracać lub bezpiecznie lądować w polu to musi ćwiczyć. Najlepiej jest ćwiczyć na sprzęcie mniej wymagającym, mniej wartościowym. To chyba zrozumiałe. Dlatego pierwsze dłuższe loty termiczne, pierwsze samodzielne trasy trzeba robić na Piratach. Osoba, która wybiera się na trasę lub na "agresywną termikę" ( daleko od lotniska ) musi mieć bieżący trening w lądowaniach ( łagodne przyziemienie, zatrzymanie z dokładnością do +/- 5m , oś lądowania z dokładnością do +/- 5m ). Bez tego nie ma się co oddalać od lotniska !!! Jeśli już pilot ma wylatanych 1000km, 120-150h na Piratach/Juniorze to może po wylaszowaniu / przeszkoleniu przymierzyć się do DG. Ostateczną decyzję podejmuje Szef Wyszkolenia lub Instruktor być może po konsultacjach z innymi Instruktorami. Sam nalot nie wystarcza bo powstaje pewien błąd myślowy - ktoś kto lata rzadko ale od wielu lat w końcu "doczłapie" się do 150h nalotu ogólnego, a umiejętności tegoż pilota, brak stałego progresu, brak właściwych nawyków są niebezpieczne dla niego samego i tym samym dla szybowca; stąd wymóg przelecianych kilometrów. Sam szybowiec DG 100 jest STOSUNKOWO łatwy w pilotażu ale to z punktu widzenia pilotów z doświadczeniem. Nasze klubowe życie pokazuje, że oba DG są bardzo popularne zawodniczo, często jeżdżą na zawody / obozy przelotowe i z tego też powodu trzeba je "chronić" by piloci stawiający sobie ambitne lotnicze cele mieli na czym latać. Dodatkową opowieścią jest umiejętność złożenia/rozłożenia w kontekście patentów poszczególnych wózków - to osobny dział wiedzy również bardzo ważny z punktu widzenia bezpieczeństwa szybowca. Ogólnego zaangażowania w dbałość i rozwój sprzętu, Sekcji Szybowcowej i A.G. nie będę tu poruszał. ( nasz Junior jest po remoncie, i na chwilę obecną jest traktowany jak szybowiec specjalnej troski ) Podobnie rzecz się ma z Jantarem ∑ tyle, że tu trzeba minimum 250h, i minimum przelecianej 300tki. W porównaniu do DG Jantar jest trudniejszym szybowcem i potrafi "płatać filgle" o czym wielu pilotów już się brutalnie przekonała. Trochę irytujące są komentarze, że "starsi" piloci blokują lepsze szybowce i nie pozwalają latać. Pozwalają, namawiają, dopingują, jednak WDPN DG czy Jantarem gdy zapowiada się bombastic pogoda przelotowa nie jest dobrym kierunkiem. Zupełnie bez komentarza pozostawię fakt, że część pilotów nawet nie pofatyguje się by przeczytać instrukcję szybowca, zapoznać z jego osiągami, niuansami technicznymi. ( pytani na kwadracie o prędkości szybowca wymyślają gruszki na wierzbie ) DRAMAT! ....pytanie tylko czy komedia, czy tragedia. Żyjemy/latamy na specyficznym lotnisku, jesteśmy odcięci od tradycji/nawyków/preferencji panujących w Polsce. Dla nas szybownictwo to jeszcze loty w zasięgu wzrokowym lotniska, a tam lata się po trasach. Jako sekcja konsekwentnie zmniejszamy ten dystans; co roku co raz więcej osób jedzie na zawody/obozy przelotowe, co raz więcej osób wylatuje poza stożek dolotowy, co raz częściej latamy po trasach startując z EPPR. I o to chodzi! Jednak bardzo Was proszę - pamiętajcie, że na "szybsze" szybowce przesiadamy się w konkretnym celu, posiadając konkretne doświadczenie ( kilometry, godziny, lądowania, inne ). Podane przy DG i Jantarze ∑ są wartośiami orientacyjnymi. W niedalekiej przyszłości po konsultacjach z Instruktorami podamy konkretne wymagania na konkretne szybowce, tak by nie nie było wątpliwości.
Re: Wyjazd do EPKO 27-29.07
ZACNE! jednak to instrukcja gdzie wsadzamy G1 na wózek od AG1. Są niuanse, przy okazji trzeba będzie to zmienić.
Re: Wyjazd do EPKO 27-29.07
Pytanie jaki jest dokładnie typ zaczepu w DG (jakiś z rodziny g88?). Natomiast zakup to pewnie byłaby kwota rzędu kilkaset euro. http://www.millenair.nl/shop/index.php? ... uct_id=519 http://www.szybowce.com.pl/produkty,pl, ... icze.xhtml
Musiałem odpuścić Lisie, więc (jak chyba pisała gdzieś wcześniej dziś Kasia) dla chętnych i zdeterminowanych jest jeszcze opcja z żółtym Piratem, który jest świeżo po przeglądzie i ma godziny do wylatania ...
| ||
Kto przegląda forumUżytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości |
||