Ponieważ ostatnie wyjazdowe latanie Puchacza 07 spowodowało wielodniową jego niezdatność ( z powodu źle prowadzonej książki i braków wpisów w WebChrono ), dlatego pozwolę sobie przypomnieć Wam obowiązki wynikające z brania sprzętu z A.G. i lotów na nim.
Gdy zostawiacie szybowce w hangarze w Kornem sugeruję zostawić komplet rzeczy na przednim siedzeniu
( klucz, bateria, ładowarka, spadochrony, książka ).
Uważam, że to dobra metoda, by taki komplet pozostawić wewnątrz szybowca
bo rano przed lotami robi się przegląd i wpis do książki.
Dodatkowo nie trzeba biegać i szukać, a w przypadku powrotu szybowca do klubu nie da niczego się zapomnieć
- wsio w jednym miejscu.
Po lotach wpis nalotu do książki i sprawa zamknięta.
Obowiązkiem każdego pilota, który lata na klubowym sprzęcie poza A.G.
jest dostarczenie na serwer elektronicznej wersji chronometraża!
http://89.69.243.114:9000/assets/excel/excel_importowy.xlsxW przypadku lotów na Puchaczu ( klubowym dwusterze ) to instruktor jest odpowiedzialny za uzupełnienie książki!
Sugeruję zlecać to zadanie uczniom, po to by wyrabiać nawyk dbania o detale ( w tym wypadku papiery ).
Taki wypełniony exel wysyłacie i wysyłacie do Jarka i CC do mnie.
Wysyłanie nalotu via sms generuje straszne zamieszanie tym bardziej,
że zwykle sms'y są adresowane do niewłaściwych osób!
Właściwie prowadzone wpisy w WebChrono ułatwiają pracę Staszkowi Krawcowi ( mechanikom )
oraz innym osobom w klubie.
Obecnie od strony klubu prowadzeniem WebChrono zajmuje się Ola.
Ona sprawdza, rozlicza, podlicza, drukuje.
Nie utrudniajmy jej pracy!
Błędy w WebChrono kosztują nas ( Jarka, Olę, Staszka i mnie ) sporo atencji.
Uszanujcie nasz czas - proszę!
e[] i WebChrono to bardzo przydatne narzędzia ale nic nam po nich
jeśli będziemy je sabotowali.
Właściwa kolejność pracy z elektroniczną wersją chronometrażu powinna być taka:
1. zapis lotów na w e[] ( w NOOK'u ) lub na kartce.
1b. w przypadku zapisu na kartce - wprowadzenie do exela importowego
(
http://89.69.243.114:9000/assets/excel/excel_importowy.xlsx )
2. wgranie lotów na serwer.
( mail z exelem do Jarka i CC do mnie )
Uwaga! przed wysłaniem excela importowego pilot powinien testowo wgrać go na serwer po to by zweryfikować czy wprowadzone dane są poprawne.
3. wydruk papierowej wersji chronometrażu i wpięcie w segregator
Żadnych sms,ów, żadnych karteczek, żadnych wpisów po tygodniu,
bo potem są same kłopoty.
Pamiętajcie proszę o tym!