Pierwszy przelot

FAQ, czyli często zadawane pytania i odpowiedzi
  • Autor
    Wiadomość

Pierwszy przelot

Postprzez emn90 » N lut 25, 2018 3:01 pm

Witam,

W ubiegłym sezonie skończyłem podstawówkę. Przede mną jeszcze termika instruktorska ale chciałbym się dowiedzieć od bardziej doświadczonych kolegów/koleżanek:
- Jak to jest z loggerami i lusterkami bo jestem laikiem w tej dziedzinie. Czy potrzebuję je już na pierwsze przeloty czy na razie mapa papierowa ?
- Jeśli sprzęt, to jaki ?(odwiedziłem już starsze wątki na tym forum dlatego będę wdzięczny za świeże informacje)
- Odnośnie nawigacji zainteresowało mnie oprogramowanie LK8000. Jakie są wasze opinie ? na jakim sprzęcie go używacie ?

Z góry dziękuję :)

Emil
 
Login: emn90
Posty: 49
Dołączył(a):
So lip 15, 2017 3:16 pm

Re: Pierwszy przelot

Postprzez BartekTrawinski » N lut 25, 2018 5:00 pm

Jeżeli nic się nie zmieniło, to uczniowie latają z mapami.
 
Login: BartekTrawinski
Posty: 164
Dołączył(a):
N sie 14, 2016 11:00 pm

Re: Pierwszy przelot

Postprzez tomek_s. » N lut 25, 2018 5:52 pm

najpierw po prostu trzeba się nauczyć latać.
mam tu na myśli wypracowanie manualnych odruchów, zrozumienie co się dzieje z szybowcem w kominie i ogólne nabranie wprawy. gdy już to opanujesz i termika z grubsza nie będzie tobie przeszkadzać w lataniu zaczniesz się oddalać od lotniska lecz to też jeszcze powinno odbywać się tylko na mapę.
z punktu widzenia instruktora jeśli jesteś uczniem pilotem lub pilotem tuż po licencji i pierwsze co robisz to ładujesz się do szybowca z nawigacją przed twarzą to jesteś potencjalnie niebezpieczny dla siebie.
gdy już będziesz miał licencję i gdy będziesz chciał latać po trasach to sugeruję pierwsze 2-3 trasy zrobić wyłącznie na mapę -to cenna umiejętność, która umożliwi tobie bezpieczne latanie, gdy zapomnisz z domu "lusterka" lub po prostu padnie bateria.