Koszty wyszkolenia

FAQ, czyli często zadawane pytania i odpowiedzi
  • Autor
    Wiadomość

Koszty wyszkolenia

Postprzez glon » Pt cze 08, 2007 1:33 pm

Witam wszystkich! Chciałem zapytać jak w praktyce wygląda czas i koszt szkolenia szybowcowego .

Z tego co rozumiem z cennika, to najpierw:
szkolenie teoretyczne - 450 zł
szkolenie praktyczne - 1800 zł (uczeń, płatne z góry)

Do tego dochodzi egzamin i badania (ile to kosztuje?). Czy trzeba być członkiem AG, czyli uiścić opłatę wpisową i płacić składki?

Czy większości osób standardowa liczba godzin wylatanych na szkoleniu wystarcza, czy często trzeba płacić za dodatkowe loty?

Poza tym, jak rozumiem po takim szkoleniu potrafi się tylko wystartować, zrobić kółko i wylądować. Czy dalej uczeń-pilot szkoli się już sam przez praktykę?

Czy takie krążenie nad lotniskiem również dostaracza pewnych wrażeń, czy jest po prostu koniecznością, zanim nauczy się robić coś fajnego?

Ile Was kosztowało (chodzi mi o finanse i o czas) nauczenie się wykorzystywanie termiki i rozpoczęcie latania "na prawdę"?

Dzięki i pozdrawiam
Glon
 
Login: glon

Postprzez pawel_roman » Pt cze 08, 2007 5:52 pm

"Do tego dochodzi egzamin i badania (ile to kosztuje?)"
O jaki egzamin Ci chodzi? Jeśli na licencje to faktycznie będziesz miał egzamin co najmniej po całym sezonie przeprowadzanym przez Urząd Lotnictwa Cywilnego(http://www.ulc.gov.pl). Badania trzeba zrobić przed szkoleniem praktycznym(koszt ok. 100-150zł).

"Czy trzeba być członkiem AG, czyli uiścić opłatę wpisową i płacić składki?"
Co do składek to raczej nie ma sensu płacić i nie być w danym klubie...

"Czy większości osób standardowa liczba godzin wylatanych na szkoleniu wystarcza, czy często trzeba płacić za dodatkowe loty?"
W większości osób wystarcza...

"Poza tym, jak rozumiem po takim szkoleniu potrafi się tylko wystartować, zrobić kółko i wylądować. Czy dalej uczeń-pilot szkoli się już sam przez praktykę?"
To jest dopiero początek bardzo długiej i przyjemnej drogi lotniczej... A po szkoleniu podstawowym pilot uczy się dalej ściśle wg. programu szkolenia szybowcowego(w necie napewno będzie).

"Czy takie krążenie nad lotniskiem również dostarcza pewnych wrażeń, czy jest po prostu koniecznością, zanim nauczy się robić coś fajnego?"
A co uważasz za robienie czegoś fajnego?

"Ile Was kosztowało (chodzi mi o finanse i o czas) nauczenie się wykorzystywanie termiki i rozpoczęcie latania "na prawdę"?"
Na prawdę latasz od rozpoczęcia szkolenia praktycznego... Co do finansów i czasu, to zależy od bardzo wielu czynników, ale głównie od ciebie samego...
 
Login: pawel_roman
Posty: 454
Dołączył(a):
Cz kwi 06, 2006 9:32 am

Postprzez Glon » Pt cze 08, 2007 9:14 pm

romek napisał(a):O jaki egzamin Ci chodzi?


Czy egzaminy w czasie szkolenia podstawowego są wliczone w jego cenę?

romek napisał(a):Co do składek to raczej nie ma sensu płacić i nie być w danym klubie...


Chodziło mi o to, czy w szkoleniu podstawowym mogą brać udział tylko członkowie Klubu? Moje pytanie wynika stąd, że w przyszłym roku po wakacjach będę musiał wyjechać na studia, więc szkolenie musiałbym kontynuować w innym aeroklubie.

romek napisał(a):To jest dopiero początek bardzo długiej i przyjemnej drogi lotniczej... A po szkoleniu podstawowym pilot uczy się dalej ściśle wg. programu szkolenia szybowcowego(w necie napewno będzie).


Dzięki, ten dokument dużo mi wyjaśnił.

romek napisał(a):A co uważasz za robienie czegoś fajnego?


Właśnie tego dotyczyło pytanie. Może trochę nieprecyzyjnie to ująłem. Chodzi mi o wrażenia byłych pilotów-uczniów ze szkolenia. Czy np. Ty cały czas cieszyłeś się tym, że LATASZ, czy może do pewnego momentu myślałeś sobie "kiedy wreszcie zacznie się coś poważniejszego?" Jasne, że każdy czuje inaczej, ale byłbym wdzięczny gdybyś Ty oraz inni piloci podzielili się swoimi wrażeniami.

romek napisał(a):Na prawdę latasz od rozpoczęcia szkolenia praktycznego... Co do finansów i czasu, to zależy od bardzo wielu czynników, ale głównie od ciebie samego...


Piszesz, że do egzaminu na licencję można przystąpić po sezonie. Jako że wtedy będę studentem, dla mnie nie będzie to raczej wykonalne. Chciałbym wiedzieć, ile przeciętnie zajmuje szkolącym się zdobycie kolejnych "stopni wtajemniczenia" (interpretacja co ten termin miałby oznaczać - dowolna). Zdaję sobie sprawę, że w moim przypadku nie będzie dokładnie tak samo, ale to pozwoliłoby mi zdobyć pewne rozeznanie.

Przepraszam, jeśli jestem uciążliwy, ale jedyne informacje w Internecie, jakie do tej pory mogłem znaleźć ograniczają się do opisu szkolenia podstawowego i przedstawienia szybownictwa z punktu widzenia licencjonowanych pilotów.
 
Login: Glon

Postprzez pawel_roman » Pt cze 08, 2007 11:45 pm

"Czy egzaminy w czasie szkolenia podstawowego są wliczone w jego cenę?"
W trakcie szkolenia podstawowego jest egzamin teoretyczny i potem praktyczny(przed wylotem samodzielnym) i to jest normalnie w cenie kursu...

"Chodziło mi o to, czy w szkoleniu podstawowym mogą brać udział tylko członkowie Klubu?"
Z tego co ja wiem to członkiem możesz zostać dopiero wtedy kiedy ukończysz podstawówkę(wcześniej tak do końca to chyba nie miałoby sensu...).

"..."
Każdy lot, nawet po kręgu, jest inny. Pomimo, że już trochę latam to nadal jeśli mogę się strzelić na krąg to sprawia mi to radochę. Uważam, że jest to trochę jak narkotyk, im dłużej latam tym bardziej mnie to wciąga... Nie można stwierdzić, że doszedłem do jakiegoś etapu i jestem mistrzem i umiem wszystko... Zawsze jeszcze jest coś do nauczenia się... Najlepiej byłoby gdybyś wpadł na lotnisko i chociaż raz poleciał... "kiedy wreszcie zacznie się coś poważniejszego?" każdy jeden lot jest jak najbardziej poważny, a jak daleko zajdziesz to zależy tylko od Ciebie... W taki sposób może chyba powiedzieć osoba, która stoi od dłuższego czasu w miejscu...

"Jako że wtedy będę studentem, dla mnie nie będzie to raczej wykonalne."
Czemu???:|

"ile przeciętnie zajmuje szkolącym się zdobycie kolejnych "stopni wtajemniczenia""
Np. wymagania do licencji możesz spokojnie spełnić w jeden sezon(z palcem w nosie). Wszystko zależy od Ciebie... Generalnie to do końca życia możesz wchodzić na kolejne etapy(bo np. zawsze będzie jakiś rekord do pobicia... itp) To się nigdy nie kończy... na początku jest pierwszy lot samodzielny, potem laszowanie nowego typu, loty termiczne, akrobacja i w końcu pierwszy przelot - zdobycie srebrnej odznaki. Następnie zdobywasz diamenty, startujesz w zawodach - w różnych klasach, latasz na coraz doskonalszych szybowcach, bijesz własne rekordy prędkości, starasz się zoptymalizować każdy element lotu, zdobywasz kolejne odznaki szybowcowe, startujesz w coraz ważniejszych zawodach szybowcowych, zdobywasz mistrzostwo świata. A to wszystko dzięki temu, że wyszkoliłeś się podstawowo:)

Można powiedzieć, że szybownictwo to wspaniały sposób na życie. Musisz zadać sobie pytanie czego oczekujesz od szybownictwa...

Życzę powodzenia,
 
Login: pawel_roman
Posty: 454
Dołączył(a):
Cz kwi 06, 2006 9:32 am

Powrót do Pytania i odpowiedzi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron